عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان: ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۱۲ منطقه عشایر نشین دشتستان

محمدحسین دریسی در مصاحبه روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: سرشماری از جمعیت عشایر نشین شهرستان از یکم آذرماه توسط بهورزان شروع‌شده و نتایج سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی به معاونت بهداشتی ارسال خواهد شد.
دریسی افزود: هر ساله با شروع فصل پاییز، جمعیت عشایر نشین در ۱۲ منطقه شهرستان سکنی می‌گیرند و تا پایان اردیبهشت‌ماه در این مناطق می‌باشند که شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اولین اقدام، با اعزام تیم‌های سلامت، سرشماری و مراقبت‌های بهداشتی گروه‌های سنی عشایر را انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایر نشین ما در هر منطقه تحت پوشش یک مرکز خدمات جامع سلامت است که تیم‌های سلامت این مراکز در قالب (پزشک، مامای پزشک خانواده، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس سلامت خانواده و دارویار) به این مناطق اعزام و خدمات خود را به تمام گروه‌های سنی (مادران باردار، کودکان، نوجوانان و جوانان، میان‌سالان و سالمندان) ارائه می‌دهند.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: رسیدگی و کنترل بهداشتی آب مناطق عشایر نشین (کلرزنی و توزیع کلر) و دفع صحیح بهداشتی زباله در کنار دیگر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم است.
دریسی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و سبک زندگی مردم عشایر، تیم‌های سلامت بر آموزش فردی، حفظ فاصله‌گذاری و همچنین استفاده از ماسک تاکید داشتند و به صورت عملی شستشوی دست‌ها توسط بهورزان و مراقبین سلامت آموزش داده می‌شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: انتظار می‌رود بر اساس سرشماری تیم‌های سلامت، جمعیت امسال عشایرنشینان در مناطق شهرستان بالغ بر سه هزار نفر شود.
انتهای خبر: س.غ /۳۰۳۰