عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مناسبت روز جهانی داوطلب

وی در پیام خود چنین آورده است:

سلامتی محور توسعه پایدار است و معضلات بهداشتی که همان معضلات توسعه است را نمی‌توان تنها در بخش سلامت حل کرد، بلکه مشارکت تک‌تک افراد جامعه و بخش‌های توسعه، نهادها و ارگان‌ها برای حل مسائل سلامتی و رسیدن به سطح قابل‌قبول سلامت، لازم و ضروری است.
در این میان فعالیت‌های داوطلبانه یک پدیده پردامنه است که تاثیری شگرف بر توسعه پایدار جوامع بشری می‌گذارد و بدون شک این مقوله در خصوص حوزه سلامت، هم برای ارائه‌دهندگان خدمات و هم برای دریافت‌کنندگان آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
داوطلبان سلامت به عنوان یک بازوی قوی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، در انتقال مسائل و مشکلات بهداشتی نقش موثری دارند.
داوطلبان سلامت، افرادی هستند که به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه بدون هیچ‌گونه مزد و حقوقی مانند پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم عمل می‌کنند.
ارتباط بیشتر مردم با نهادهای مرتبط با سلامت را در حل مسائل بهداشتی و درمانی موثر است و در صورتی که همه آحاد جامعه به این باور برسند که بخشی از سیستم سلامت هستند، مشارکت آنها در برنامه‌های مختلف بهداشتی افزایش می‌یابد که این امر موجب ارتقای شاخص‌های سلامت و کاهش معضلات بهداشتی خواهد شد.
روز جهانی داوطلب فرصتی مناسبی برای قدردانی از داوطلبان حوزه سلامت و نقش و اهمیت آنان در آینده فراگیر است.
اینجانب از داوطلبان و گروه‌های داوطلب حوزه سلامت که خدمات شایانی را به حوزه سلامت استان بوشهر به ویژه در مقابله با بیماری کرونا داشته‌اند تجلیل و قدردانی می‌کنم.



انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳