عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

جشن نودانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی  استان خراسان رضوی و مازندران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، با حضور دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، روسای واحدهای استانی خراسان رضوی و مازندران، روسای مراکز آموزشی استان ها و تعدادی از مدیران این دانشگاه، مراسم دانشجویان نوورود این واحدهای استانی به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این مراسم با تسلیت شهادت شهید فخری زاده به جامعه دانشگاهی کشور و محکوم کردن رفتارهای دوگانه غرب و این اقدام تروریستی اظهار داشت: امیدواریم هرچه زودتر انتقام این دانشمندان نخبه گرفته شود.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان و با اشاره به اینکه در دوران بسیار خوبی وارد دانشگاه شده اند بیان کرد: دوران دانشجویی خصوصا مقاطع تحصیلی  کاردانی و کارشناسی بهترین دوران زندگی افراد است و باید قدردان آن بوده و به نحو شایسته بهره لازم را ببریم چرا که در مقاطع تحصیلی بالاتر، فعالیت های کاری، تحصیلی و خانوادگی فرصت کمتری را برای ارتباطات جمعی بیشتر با دوستان فراهم می آورد بطوری که بسیاری از دوستان ما کسانی هستند که دوران کارشناسی را با آنها گذرانده ایم.

دکتر محمدحسین امید بیان کرد: در دوره دانشجویی دسترسی نامحدود به منابع علمی، اساتید و آنچه که در نظام آموزش عالی پیش بینی شده فراهم است و دانشجو می تواند آزادانه تفکرات خود را دنبال و با ابتکارعمل و آزادی فکر و اندیشه تمرین کار گروهی و مشارکتی داشته باشد.

وی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اینکه دانشجو بتواند در کنار آموزش و کسب مهارت در هر زمینه ای که علاقمند فعالیت است رشد کند و بتواند خلاقیت ها و نوآوری خود را به نمایش بگذارد انجمن های علمی، کانون های قرآن، انجمن های ورزشی، انجمن های سیاسی و کانون های فرهنگی و هنری فعال شده که سالانه نیز همایش و جشنواره های مختلف را برگزار می‌کنند تا برترین ها شناخته شوند و از تسهیلات این فعالیت ها نیز بهره مند شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش‌های مهارتی اشاره و تاکید کرد: نگاه جامعه به آموزش مهارتی تغییر کرده و این دانشگاه پرچمدار آموزش مهارتی بوده به نوعی که این مهم را ترویج و به گفتمان سازی تبدیل کرده است امروزه همه دانشگاه های کشور به دنبال مهارتی کردن و کاربردی نمودن دانش های مورد آموزش خود هستند چراکه افرادی که این دوره ها را دنبال می کنند زمینه اشتغال پذیری بهتر و مناسب تری دارند.

وی در ادامه گفت: که امروز توجه همگان از جمله مسئولان را به آموزش های مهارتی جلب کرده ایم، و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارت محور سردمدار این گفتمان بوده و توانستیم اهمیت این موضوع را بازگو کنیم.

دکتر محمدحسین امید خاطرنشان کرد: در طول پنج سال اخیر نزدیک به ۲۰۰ مرکز نوآوری در ۵ سال در دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل گرفته و در کنار آن نیز شاهد ایجاد کلینیکهای مشاوره و کارآفرینی بوده ایم که دانشجویان می توانند ایده های خلاقانه و نوآور خود را از طریق این مراکز به منصه ظهور بگذارند و ما نیز از ایده های قابل اجرا حمایت می کنیم برای همین منظور در کنار حمایت های دانشگاه با صندوق های کارآفرینی نیز مذاکره نموده ایم تا از دانشجویان کارآفرین حمایت بیشتری به عمل آید.

وی گفت: در این مدت بخش زیادی از درس ها بازنگری شده و پس از ارزیابی و تعیین صلاحیت از بین  ۹۰ هزار مدرس، ۲۵ هزار مدرس مجوز ادامه همکاری را داشته اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در این دانشگاه مدرس غیرمجاز نداریم و صلاحیت عمومی و حرفه ای همه تایید شده است، گفت: واحدهای استانی نیز اساسنامه دارد شده و مراکز دانشگاهی نیز از هزار و ۷۰ مرکز به کمتر از ۶۰۰ مرکز رسیده که برخی بخاطر مصوبات دولت و برخی بخاطر سیاست های دانشگاه تعطیل شده است.

دکتر محمدحسین امید ادامه داد: همچنین تسهیلات صندوق رفاه نیز فراهم شده است و بیش از ۷۰ درصد شهریه را دانشجویان جدید الورود می‌توانند از نیم سال آینده از صندوق رفاه دانشگاه دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در این شرایط دانشجویان به خوبی می توانند ضمن درس خواندن مهارت کسب کنند، خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم بلکه هدف ما تربیت کارفرما است و به نوعی هر یک از دانشجویان کارفرما هستند و باید استعداد و خلاقیت خود را نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه سبد ما سبد کامل است و در دانشگاه جامع دانشجویان باید در رشته مورد علاقه خود درس بخوانند، به توسعه ارتباطات این دانشگاه در عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: از سال گذشته با تفاهم نامه بین المللی زمینه حضور دانشجویان در کشورهای دیگر را فراهم کردیم که در ابتدا در یک ظرفیت محدود و تعریف شده دانشجویان می توانند کارآموزی خود را در کشور  آلمان پشت سر بگذارند که امتیاز بسیار خوبی برای دانشجویان محسوب می شود.

دکتر محمدحسین امید در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه دانشجو باید مطالبه گر و پرسشگر باشد گفت: این مطالبه گری باید در تمام زمینه ها از جمله ارائه خدمات آموزشی توسط مراکز آموزش  علمی کاربردی باشد و هر زمانی شاهد تخلف و یا کم کاری توسط مدرسان و سایر مسئولان بودند آن را گزارش کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: ما باید کشور را بسازیم و ساختن آن از راه آموزش های مهارتی است و در این زمینه الزامات آن که یکی باید آموزش در محیط کار است باید در تمام دروس به ویژه  کارورزی و کاربینی که از اهمیت بالایی برخوردار است رعایت شود وی ادامه داد: ما انتظار داریم دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشتر به دنبال کارفرما بودن، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه یک شغل پایدار باشد ما در دانشگاه زمینه را فراهم نمودیم و از طرف دانشجو جدیت،خلاقیت و پشتکار را می طلبد تا این تعامل دوطرفه باشد.

دکتر محمدحسین امید همچنین پیشاپیش ۱۶ آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و یاد و خاطره شهیدان و بزرگمردان دانشجو را نیز گرامیداشت.