عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله کرونا در شرق تهران



رییس مرکز بهداشت شرق تهران با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه شهر تهران گفت: در این طرح افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی و ردیابی شده و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی sbmu به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، مراسم افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور) در پایگاه شهید سلیمانی منطقه ۱۳ تهران برگزار شد.

دکتر امیر علی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران در این مراسم اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بهداشتی مهار و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

وی یکی از علل افزایش شیوع بیماری کرونا را عدم رعایت قرنطینه در خانواده‌ها برشمرد و گفت: در این طرح که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اجرا می شود، با ارایه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام بیماران، ردیابی افراد در تماس نزدیک با مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری برنامه ریزی شده است.

دکتر فریدونفر افزود:در این طرح به راهبردهایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

رییس مرکز بهداشت شرق تهران در پایان اظهار کرد: در طرح شهید قاسم سلیمانى افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی، ردیابی و رهگیری می‌شوند و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.

به گفته وی اجرای این طرح در چهار منطقه ۱۲- ۱۳-۱۴ و۱۵ شرق تهران و در پنج مقر پایگاهی شهید سلیمانی انجام می شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار : ۷۷۰۰ س ع