عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند

دکتر سید حسن هاشمی در جلسه شورای استانی: همه ما وظیفه داریم با همت وجدیت برای اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی تلاش نماییم.

دکتر سید حسن هاشمی در جلسه شورای استانی:

همه ما وظیفه داریم با همت وجدیت برای اعتلای هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی تلاش نماییم.

جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به ریاست دکتر سید حسن هاشمی و با حضور روسای واحد های دانشگاهی و روسای شورای تخصصی استان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید و تاکید بر لزوم توجه به موضوع نامگذاری سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب انتصاب دکتر سید حسن هاشمی را به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تبریک گفت و با اشاره به گرد همایی متولیان فرهنگی دانشگاه در اواخر سال 96 گفت: در این اجلاس موضوعات مهمی چون معرفت افزایی ، قرآن و عترت، جهاد و شهادت ، ولایت مداری ،مهدویت، فضای مجازی و ... مورد تاکید قرار گرفت و همکاران و مسئولان واحد های دانشگاهی نیز ان شاء ا... اهتمام ویژه ای در سال جدید در خصوص این مسائل مبذول خواهند داشت.

سپس دکتر سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدرشناسی از همه ی کسانی که برای تاسیس، رشد و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با تعهد و اخلاص تلاش نموده اند به ویژه مرحومان دکتر سید عبد ا... علوی و دکتر جمشید درویش گفت: یکی از مهم ترین مسایلی که باید با دقت و جدیت به عنوان یک نقشه ی راه در صدر همه ی فعالیت ها و اقدامات ما در سال 97 باشد ، توجه به تاکیدات و معنویات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان هست. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت و ضرورت اقدام جدی و برنامه ریزی شده در این خصوص ستاد ویژه ی حمایت از کالای ایرانی با عضویت روسای واحد های استان و معاونان مرکز استان در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ایجاد شده گفت: چون همه ی روسای واحد های دانشگاهی عضو این ستاد هستند ضروری است در این زمینه هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی اهتمام و تدابیر مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی را فرصتی ارزشمند برای تعالی و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به بروز برخی مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد های واحد های دانشگاهی گفت ضمن آنکه باید با همت و برنامه ریزی دقیق و مدیریت هزینه برای برون رفت از مشکلات مالی و افزایش درآمد دانشگاه از محل اقتصاد دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهیم به هیچ وجه نباید از مسائل فرهنگی غافل شویم و بگذاریم از کیفیت فعالیت های فرهنگی کاسته شود . وی از همکاران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خواست از هر فرصتی برای تعالی و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی استفاده نمایند.

دکتر حبیب ا...نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضمن گرامی داشت سال حمایت از کالای ایرانی و تبریک انتصاب دکتر سید حسن هاشمی گفت: اینکه اولین بخشنامه ریاست عالی دانشگاه در سال 97 در موضوع حمایت از کالای ایرانی صادر شده است بیانگر اهمیت بسیار زیاد این مساله و لزوم حمایت از دانش بومی و ملی برای شکوفایی اقتصادی است. وی اهمیت فعالیت های غیر شهریه ای واحد های دانشگاه آزاد اسلامی را ضرورتی غیر قابل چشم پوشی توصیف کرد و گفت ان شاء ا... با پیگیری جدی فعالیت های اقتصادی و اجتماعی در شهرهای استان شاهد افزایش درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی خواهیم بود .

در ادامه ی این جلسه روسای واحد های قاینات ، فروس ، قاین و مرکز نهبندان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات واحد های دانشگاهی خود در سال 96 بیان کردند.

همچنین دکتر محمد حسین رخشانی رئیس شورای اداره مالی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز ضرورت دقت و توجه در مدیریت هزینه ها و اهتمام ویژه برای اقدامات جدی و گسترده در حوزه اقتصاد دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ان شاء ا... با استفاده از پتانسیل های ارزشمند همه ی واحد های دانشگاهی و با همت و انگیزه همکاران و استادان بتوانیم شاهد اعتلا و پیشرفت هر چه بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی استان باشیم.