عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بیانیه‌ دکتر صالحی عمران ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت روز دانشجو

در نظام جمهوری اسلامی، دانشجو باید بارزتر از دیگر دانشجویان در هر جای دیگر دنیا، نقش داشته باشد .

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

جویندگان دانش و مهارت و حکمت همواره در طول تاریخ و به‌ویژه در دین مبین اسلام، مظهر بالندگی، اقتدار و انسانیت بوده‌اند و هستند. دانشجو با هدف، برنامه و انگیزه به سوی سازندگی گام برمی‌دارد و چون اقیانوسی موج‌خیز به امید فردایی روشن‌تر می‌جوشد و می‌خروشد .

شانزدهم آذر، مصادف با «روز دانشجو» یادآور به خاک و خون کشیدن دانشجویانی است که با شهامت در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان ایستادگی کردند و شهادتشان نمایانگر روح استکبارستیزی، ‌استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی قشر جویای علم و آگاهی و بصیرت در پرتو اسلام عزیز بود. دانشجویانی که مکتب عاشورایی را سرلوحه راه آزادگی و استقلال خویش قرار دادند . آن روز، نقطه آغازین جنبشی گردید که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و ... به پا خواستند تا درخت مقاومت در برابر امپراطوری غرب و شرق ایستاده و تنومند بماند.

خوشبختانه، دانشجویان امروز ما نیز به عنوان گروه مرجع اجتماعی و آینده‌سازان میهن اسلامی از ظرفیت‌های بی‌پایانی برای استمرار پیروزمندانه آن حرکت مجاهدانه برخوردارند و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از اقشار فاخر و با ارزشی هستند که مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران محسوب می‌شود، زیرا آنان در محضر استادانی فرهیخته، کاردان و مومن و متعهد به اسلام و نظام اسلامی و کشور خود، همچون شهید محسن فخری‌زاده پرورش یافته و بالنده می‌شوند.

تا در جهان مبارزه حق علیه باطل و ظلمِ ظالمانِ تاریخ ادامه دارد و تا دست جنایتکاران زبون خونِ مردان راه علم و دانش این سرزمین سرافراز را بر زمین می‌ریزد و شهریاری‌ها، احمدی روشن‌ها، علی‌محمدی‌ها، رضایی‌نژاد‌ها، قشقایی‌فرد‌ها و فخری‌زاد‌ه‌ها را به شهادت می‌رساند، شانزدهم آذرماه در تقویم سالیانه دانشگاه‌ها  هنوز هم می‌بایست نقطه‌ای قابل‌اتکا برای بروز و ظهور جنبش‌های دانشجویی و استکبارستیزیِ دانشجویان مسلمان ایران باشد.

اینجانب، ضمن ادای احترام به ساحت بلند شهیدان آزاده از سلیمانی سردار تا فخری‌زاده دانشمند، روز دانشجو را گرامی داشته و از دانشجویان کشور، به‌ویژه دانشجویان عزیز دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌خواهم تا با مطالعه تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی آگاهی خویش نسبت به ترفندها و نیرنگ‌های دشمنان اسلام و ایران را ارتقا دهند و در مبارزه با اجانب پیشگام و پیشرو باشند.

ابراهیم صالحی عمران

رئیس دانشگاه