عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان: انجام ۲۹۰ بازدید از واحدهای صنفی کنگان در زمان محدودیت‌های جدید کرونایی / صدور ۴۰ مورد اخطاریه

مهندس خلیل جوکار در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: با شروع محدودیت‌های کرونایی از اول تا ۱۱ آذر ماه، ۱۲۰ واحد در شهرستان کنگان توسط تیم کارگروه بازرسی مورد بازدید قرار گرفت که در این مدت ۴۰ مورد اخطاریه و ۶ مورد معرفی به مراجع قضایی دادستانی و تعزیرات صورت گرفت.
وی از انجام بازدیدهای مشترک در دو هفته اخیر با حضور کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات ذیربط (شبکه بهداشت، شهرداری‌ها سه‌گانه، اداره صمت، اتاق اصناف و فرماندهی انتظامی) در قالب تیم‌های جداگانه خبر داد و افزود: در این مدت ۱۷۰ صنوف، مراکز و اماکن حساس نیز توسط کارشناسان و بازرسین شبکه بهداشت به صورت مستقل و انفرادی بازدید شد.
مهندس جوکار اضافه کرد: در این مدت تعداد بازرسی‌ها از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی ۱۴۰ مورد، اماکن عمومی ۴۰ مورد، مراکز خدماتی ۱۰ مورد، پاساژها ۱۰ مورد فروشگاه‌های بزرگ ۱۰ عدد مدارس و بانک وادارات جمعاً ۷۰ مورد و شرکت‌های پارس جنوبی ۱۰ مورد بوده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: این بازدیدها باهدف نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای مجاز به فعالیت و نظارت بر غیرفعال بودن واحدهای غیرمجاز به فعالیت صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر صورت گرفته و نظارت‌های لازم در این زمینه انجام‌شده است اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۵ هزار و ۳۵۶ مورد بازدید، ۵۲۴ مورد اخطاریه، ۲۶ مورد پلمپ واحدهای متخلف و ۸۶ مورد معرفی به مراجع قضایی در دستور کار کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت تابعه قرارگرفته است.
مهندس جوکار اضافه کرد: تعداد موارد مثبت کرونایی تشخیص داده‌شده در این دو هفته، ۲۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه کاهش داشته و تعداد موارد فوتی نیز ۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان کنگان تاکنون ۷۰ مورد نظارت بر ضدعفونی، غسل، کفن، دفن و رتق موارد فوتی کرونا در شهرستان یا اعزامی صورت گرفته است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با باین اینکه برای کنترل و پیشگیری از کرونا نیاز به همراهی تک‌تک افراد جامعه است خاطرنشان کرد: مردم با پرهیز از شرکت در دورهمی‌ها و تجمعات مجالس شادی و ترحیم، در شکست کامل این بیماری ستاد کرونا را حمایت نمایند و در روزهای خوب دوره پسا کرونا، جشن پیروزی را به نظاره بنشینند.


انتهای پیام/ م.س / ۳۰۷۰