عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

طرح شهید سلیمانی، قطع زنجیره انتقال ویروس را به دنبال دارد

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست  شورای سلامت شهرستان قزوین ضمن ارایه آخرین وضعیت و اهداف کلی اجرای طرح بزرگ و ملّی شهید سلیمانی؛ مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی عنوان کرد و افزود: این طرح اهدافی از جمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ و میر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند .

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بیشتر در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت، متمرکز است، تصریح کرد: در طرح محله محور شهید سلیمانی، نواحی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج پای‌کار هستند و کاملاً بر بلوک بندی مناطق مسکونی و نیروی انسانی منطقه اِشراف دارند.

همکاری و همراهی مردم، شرط موفقیت طرح محله محور

محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین هم در این نشست اظهار کرد: همراهی و همکاری مردم، شرط موفقیت این طرح محله محور و خانواده محور است و تلاشمان بر آن است تا در جلسات شورای سلامت ضمن پایش اتفاقات در جهت بررسی کمبودها و نواقص در راستای ارائه راهکارهای عملی و همفکری برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.

وی گفت: سلامت مردم از مهمترین مقوله های مورد توجه این شورا است که با تعامل و همکاری دو سویه، شاهد تغییرات اساسی در زمینه ارتقای شاخص های بهداشتی در شهرستان هستیم. شفیعی اضافه کرد که امیدواریم مدیریت و کنترل کووید ۱۹ همچون چند ماه گذشته، از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال با موفقیت انجام گیرد .

در این نشست کمیته ها و اعضای  کمیته ها در طرح ملی شهید سلیمانی مشخص منصوب شدند. همچنین شرح وظایف کمیته ها  ابلاغ شد.

این نشست، روز ۱۰ آذر ۹۹ ، با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد و مهندس حمید گلناری، دبیر شورای سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان، مهندس محمدتقی سلیمانی و حسن خوبان از کارشناسان مسوول ستادی مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز حضور داشتند.