عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان جم: جمعیت عشایر شهرستان جم سرشماری شد / ارائه مراقبت‌های بهداشتی برای ۹ منطقه عشایر نشین جم

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد ستوده با اشاره به اجرای طرح سرشماری جمعیت عشایر شهرستان جم افزود: هرساله در فصل پاییز با توجه به وضعیت مراتع و آب و هوای منطقه، عشایر در مناطق کوهستانی جم تا فروردین سال بعد قشلاق می‌کنند.
ستوده با اشاره به اینکه ۹ منطقه عشایر نشین در شهرستان جم توسط تیم‌های سلامت سرشماری شده است گفت: با توجه به شرایط فعلی کرونا، بهورزان و مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان جم با حضور در مناطق عشایر نشین، ضمن سرشماری جمعیت، افراد را از نظر داشتن علائم بیماری کرونا غربالگری کردند.
وی خاطرنشان کرد: پزشک، ماما، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط مراکز خدمات جامع سلامت با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مناطق عشایری حضور پیدا می‌کنند و نسبت به ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی و درمانی عشایر ساکن اقدام می‌کنند.
ستوده افزود: کنترل بهداشتی آب منطقه، دفع صحیح بهداشتی زباله، واکسیناسیون، وزیت اولیه پزشک، ارائه مراقبت‌های پیش بارداری و بارداری در کنار سایر خدمات و مراقبت‌های بهداشتی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای جمعیت عشایر شهرستان انجام می‌گیرد.
مسئول گسترش شبکه بهداشت و درمان جم با تاکید بر اینکه تمام مراقبت‌های بهداشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عشایر ارائه می‌شود بیان کرد: پرسنل بهداشتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مناطق عشایری حضور پیدا کرده و ضمن آموزش‌های پیشگیری از کرونا، سایر خدمات درمانی و بهداشتی را ارائه می‌کنند.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰