عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان جم: طرح شهید قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان جم کلید خورد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، اصغر نوروز زاده اظهار داشت: طرح شهید قاسم سلیمانی با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج در سطح کشور اجرایی می‌شود که تمرکز ما در این طرح بر بحث پیشگیری از کروناست و شامل سه فاز اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است.
وی از اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در جم خبر داد و اظهار داشت: این طرح باهدف مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با مشارکت وزارت بهداشت، بسیج و سایر سازمان‌ها و نهادها در سطح ملی برگزار می‌شود.
نوروز زاده با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اهداف اجرای این طرح است افزود: کاهش موارد بستری و مرگ ناشی از ویروس کرونا، پوشش حمایتی افراد در معرض خطر از دیگر اهداف این طرح است.
وی با بیان اینکه این طرح مبتنی بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" است افزود: اجرای این طرح در هفت راهبرد تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، بیمار یابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها، تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری اجرایی می‌شود.
نوروز زاده خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری بسیج و پایگاه سلامت در مناطق شهری و خانه بهداشت در روستاها اجرایی می‌شود.
وی از ساماندهی تیم‌های اجرایی و کمیته‌های عملیاتی طرح شهید سلیمانی در جم خبر داد و افزود: در شهرستان جم ۶ تیم نظارت، ۶ تیم رهگیری و ۳ تیم مراقبت در منزل در حوزه‌های شهری تشکیل‌شده است و در روستاها نیز بهورزان و پایگاه‌های بسیج نسبت به اجرای این طرح مشارکت خواهند کرد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم افزود: کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه و سفیران سلامت محتوا، پوسترهای آموزشی و بسته‌های خدمتی برای استفاده عموم مردم تهیه و منتشر خواهند کرد.
نوروز زاده با اشاره به انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند برای افراد پرخطر در مناطق تعیین‌شده، خاطرنشان کرد: شناسایی افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت مراحل درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در بیمارستان در این طرح موردتوجه است.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰