عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: ترور دانشمندان باعث افزایش انگیزه دانشجویان برای انجام کار‌های علمی می‌شود

صالحی عمران گفت: ترور دانشمندان ایرانی باعث افزایش تمایل دانشگاهیان و مدیران به انجام کار‌های علمی و پژوهشی شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره تاثیر ترور دانشمندان ایرانی بر روند پیشرفت علمی کشور، اظهار کرد: ترور افراد در هیچ جای دنیا امر پسنده‌ای نیست و تنها بدترین انسان‌ها و بدترین دستگاه‌های سیاسی دست به چنین اقدام زننده‌ای می‌زنند.

او افزود: کشور ایران از بدو انقلاب شاهد ترور‌های زیادی بوده است که بروز این اتفاقات بسیار ناگوار هستند، اما هیچکدام انگیزه مدیران قوی، عالمان دانشگاهی و مدیران اجرایی جامعه را کم نکرده؛ بلکه باعث افزایش تمایل آنان به انجام کار‌های علمی و پژوهشی شده است.

صالحی عمران تصریح کرد: ایران حساسیت خاصی نسبت فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی صورت گرفته در کشور دارد. پس از ترور دانشمندان ایرانی تلنگری به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری وارد می‌شود تا آنان مسیر علم را همواره ادامه دهند و به دستاورد‌های مورد قبول علمی برسند.

او با بیان اینکه در صحنه رقابت‌های علمی جهان حذف فیزیکی هیچ فعالیتی را متوقف نمی‌کند، تاکید کرد: گسترش آموزش عالی ایران کاری کرده تا هزاران دانشمند، متخصص و جوانان علاقه‌مند به علم را تحویل جامعه دهیم، در واقع ترور دانشمندان باعث می‌شود تا عطش کار و تلاش در بین فرهیختگان علمی و جوانان با استعداد بیدار شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره هدف دشمنان از ترور دانشمندان ایرانی، گفت: ترور دانشمندان ایرانی نشان از ضعف دشمنان در برابر ایران اسلامی دارد و سخیف بودن و جنایتکاری آنان را به نمایش می‌گذارد. این عامل هیچ تاثیری بر روی پیشرفت علمی کشور ندارد.