عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: ۳۲ دفتر ثبت اسناد رسمی مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بوشهر قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی اظهار داشت: در راستای پایش و نظارت مستمر بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، طرح بازدید از دفاتر ثبت اسناد رسمی اجرا شد.
وی بیان داشت: در این بازدیدها، مواردی ازجمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین شاغلین و مراجعین، تکمیل فرم خود اظهاری در سایت سلامت salamat.gov.ir، لزوم عدم ارائه خدمت به افرادی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، استفاده از ماسک تنفسی توسط شاغلین و مراجعین، استفاده صحیح از کارتخوان، حذف مبادله پول نقد و تهویه مناسب و مطلوب مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.
این مقام مسئول ادامه داد: این طرح با شرکت ۳ اکیپ بازرسی و ۲ گروه نظارتی از سوی ستاد شهرستان طی ۵ روز متوالی در شهر بوشهر به مرحله اجرا درآمد که در طی این طرح تعداد ۳۲ دفتر ثبت اسناد رسمی مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن تاکید بر اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهکارهای لازم در راستای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: از بین این ۳۲ دفتر بازدید شده توسط کارشناسان این مرکز، فقط ۱۱ دفتر ثبت اسناد رسمی از اصول بهداشتی پیروی می‌کنند.
مهندس فخرایی در خصوص عدم اجرای قانون توسط این دفاتر اسناد بیان داشت: مسئولین دفاتر ثبت اسنادی که از قوانین بهداشتی تخطی نمایند و در رعایت موازین بهداشتی کوتاهی کنند به اداره ثبت اسناد رسمی معرفی می‌گردند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از مقررات بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ (سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت) اطلاع دهند تا بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای ضمن رسیدگی به شکایات مردمی برخورد قانونی را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰