عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

راه مقابله با کرونا نه از بیمارستان که از تغییر رفتار مردم می گذرد

دکتر ایرج حریرچی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: باید زیر ساخت های درمانی استان فراهم شود. اما راه مقابله با کرونا نه از بیمارستان که از تغییر رفتار مردم می گذرد.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: کشور ما در دو جبهه کرونا و تحریم ها در حال مبارزه است. تحریم ها مانع ورود دارو و تجهیزات به کشور می شود.

ناظر کشوری طرح شهید سلیمانی در استان قزوین با تشکر ار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استان در بسیج همه نیروها در اجرای این طرح گفت: مدیران فراموش نکنند نام این طرح شهید قاسم سلیمانی است. پس در اجرای این طرح باید مثل آن شهید بزرگوار با تواضع توام با فداکاری کار کنیم.

پیش از سخنان دکتر حریرچی دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات صورت گرفته برای مهار بیماری ارائه داد.

دکتر نامدار تشدید نظارت ها و همکاری مردم را مهمترین راه مقابله با افزایش آمار بیماری در استان دانست.

در این نشست همچنین سرهنگ طاهرخانی مسئول کمیته مراقبت در طرح شهید سلیمانی و اقدامات صورت گرفته در این طرح را تشریح کرد.

جمالی پور استاندار قزوین نیز در بخشی از این نشست ضمن تشکر از حمایت های وزارت بهداشت درراه اندازی بیمارستان رحیمیان، تکمیل کادر این بیمارستان، تعیین تکلیف ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و جذب نیروهای پرستار شرکتی را از مهمترین دغدغه های استان در حوزه سلامت بر شمرد و از مسئولان وزارت خواست در رفع این مشکلات به استن قزوین عنایت داشته باشند.

دکتر فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  نیز ضمن تشریح فعالیت گروه های جهادی، از دکتر حریرچی و وزارت بهداشت به خاطر تخصیص ۲۰ دستگاه کمک تنفسی به استان تقدیر کرد.

دکتر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان در ابتدای این نشست گزارشی از اجرای طرح محدودیت های هوشمند در استان ارائه نمود. پس از نشست ستاد استانی مقابله با کرونا دکتر حریرچی از دو مرکز منتخب ۱۶ ساعته ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در شهر قزوین و یک پایگاه مجری طرح شهید سلیمانی بازدید کرد.