عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

هرجا تفکر بسیجی حاکم بوده، پیشرفت های شگرف رخ داده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست شورای فرهنگی واحد شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: جمهوری اسلامی با داشتن تفکر بسیجی در مجموع رو به جلو بوده است اما هر کجا تفکر بسیجی وجود داشته، باعث پیشرفت شگرف شده است .
دکتر فرزاد جهان بین همچنین با تبریک به دکتر ابراهیم رحیمی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به عنوان انتخاب، در فهرست ۲ درصد برتر دانشمندان و  نخبگان علمی جهان بیان کرد: روسای دانشگاهها بیش از آن یک چهره مدیریتی باشند، باید یک چهره علمی داشته باشند.
وی افزود: لازم است در این شرایط کرونایی از مدافعین سلامت و خانواده های آن ها به دلیل فداکاری و جان فشانی ها  تشکر و قدردانی شود .
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه مطرح کرد: در دانشگاه ها باید به جای مدیریت فرهنگی، مدیریت فرهنگ انجام گیرد. مدل این کار، تعالی فرهنگ با تثبیت، تحقق و ارتقای مولفه های کلیدی در نهاد دانشگاه از طریق اقطاب اثرگذار به صورت  برنامه ریزی یکپارچه توزیع شده، است .
وی در توضیح اقطاب اثرگذار گفت: همه عوامل بر فرهنگ موثرند اما اقطاب اثرگذار بیشترین تاثیر را بر فرهنگ دارند.این اقطاب عبارتند از سلوک مدیران، اساتید، خانواده، فضای مجازی و تشکل ها و کانونها و بسیج دانشجویی .
دکتر فرزاد جهانبین اظهار کرد: عقلانیت، کرامت، چهارچوب مندی، اعتماد به نفس از جمله مولفه های کلیدی برای تعالی مدیریت فرهنگ است که توسط اقطاب اثرگذار باید تحقق، تثبیت و ارتقا پیدا کند .
دکتر جهانبین یادآور شد: به عنوان نمونه امام راحل فرمودند، بعد از ایمان به خدا، اعتماد به نفس، منشا تمام خیرات است. یعنی اگر اعتماد به نفس در دانشجو ایجاد یا تقویت شود زمینه برای ایجاد دانشجوی تراز انقلاب فراهم می شود .
وی در تبیین برنامه ریزی یکپارچه توزیع شده افزود: در عین یکپارچگی در محتواها، باید اقتضائات محلی و منطقه ای مورد توجه قرار گیرد .
دکتر فرزاد جهانبین در پایان مطرح کرد: دانشگاه محل پرورش و رشد کادر آینده است لذا باید به دانشجوها اجازه آزمون و خطا داده تا باعث رشد آن ها شود .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، ۴۰ درصد از دانشجویان استان را با بیش از ۱۰ هزار دانشجو پوشش می‌دهد .
دکتر ابراهیم رحیمی افزود: ۳۰۰ عضو هیئت علمی و ۳۰۰ کارمند در سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، بروجن، فارسان و دو پردیس اردل و لردگان مشغول کار و با دانشجویان در بیش از ۱۲۵ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی تا دکتری تخصصی همراه هستند .
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، همواره از لحاظ پژوهشی، جزو برترین‌های کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم است و توانسته در زمینه پژوهشی بر اساس رتبه‌بندی سایمگو در سال ۲۰۲۰، رتبه نهم را کسب کند و از این دانشگاه هر سال در جشنواره‌های کشوری پژوهشگران برتر انتخاب می‌شوند .
دکتر رحیمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه آموزش است؛ به‌طوری که با وجود بیماری کرونا در طول چند هفته، فرم کلاسیک آموزش را به فرم آموزش مجازی تغییر داد و در این زمینه یکی از بهترین دانشگاه ‌ها در سطح کشور شناخته شد .
وی افزود: حوزه فرهنگی دانشگاه با همکاری نهاد نمایندگی رهبری، فعالیت‌‌ های خوبی داشته و در سال ‌های متمادی در اقامه نماز، مقام نخست کشوری و در موضوع قرآن و عترت رتبه ‌های خوب کشوری کسب کرده است .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: واحد شهرکرد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، درباره شرکت‌ های دانش ‌بنیان، سراهای نوآوری و هسته‌ های فناور در سال جهش تولید و در ماه ‌های گذشته نزدیک به ۲۰ هسته فناور جذب کرده که تعدادی از آن ها به مرحله تولید و تجاری سازی رسیده است .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: هسته فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در ارتباط با تولید کیت ردیابی ویروس کرونا ایجاد شده که تمام آزمایش‌های اولیه این کیت انجام شده است .
دکتر رحیمی افزود: کیت ردیابی بیماری کرونا، تولید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، یکی از موفق‌‌ترین کیت ‌های ردیابی بیماری کووید - ۱۹ در کشور است و برای تولید نیاز به حمایت دارد تا با قیمت بسیار مناسب  وارد بازار شود .
وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ هرم هیئت علمی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور بوده که در آن نسبت دانشجو به استاد یک به ۵۰ است که در خیلی از دانشگاه‌ها این نسبت، حتی یک به ۱۰۰ است .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم ضمن تبریک هفته بسیج و ولادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: بحث مهمی که درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی است، بحث تعامل بین مسئولین و نیروهای فرهنگی دانشگاه است .
حجت‌الاسلام دکتر رضا قاسمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ثمرات این تعامل، همکاری و همدلی تمام نیروهای دانشگاهی است .
وی افزود: در وضعیت کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تفکر انقلابی و جهادی به فعالیت های خود ادامه داد و نوع تعامل بین دانشجو و استاد، نه تنها به رکورد نرفت بلکه دوره درخشش خود را طی می کند .
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه  آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: فعالیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی در دو عرصه مجازی و حقیقی در حال انجام است .
قاسمی‌نژاد اظهار کرد: صندوق کریم اهل بیت برای حمایت از دانشجویان نیازمند و خانواده های آن ها  در دوران کرونا با حمایت اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تاسیس شد .
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در دوران کرونا، فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مسابقات به سمت فضای مجازی سوق داده شد، دوره های متعدد آموزشی برای اساتید و دانشجویان و بحث های روانشناسی برای خانواده ها در فضای مجازی برگزار شد .
اضافه می شود: گلباران و ادای احترام به پنج شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از دیگر برنامه های این نشست فرهنگی بود .