عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

شناسایی ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا از بیماران بستری در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از شناسایی ۲۰ بیمار جدید از بین بیماران بستری در مراکز درمانی این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در چهارمین روز از آذر ماه سال ۹۹ در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۶ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که علاوه بر این تعداد ۵۳ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۲۰ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون ۳۳۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۲۶۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه در شبانه روز گذشته ۳ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۵۸۷ نفر اعلام کرد.
وی همچنین تعداد بیمارانی که هم اکنون با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را ۶۱ نفر اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خوشبختانه با محدودیت های اعمال شده و همراهی خوب مردم در اجرای پروتکل ها، تا حدودی از شیب صعودی بیماری کاسته شده و کاهش تعداد مراجعات سرپایی و بیماران بستری را در پی داشته است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با تداوم همراهی مردم در اجرای محدودیت های اعمال شده در طول این ۲هفته نتایج مطلوبی در کاهش و کنترل بار بیماری کرونا حاصل شود.
دکتر شیرانی در پایان نیز بر ضرورت بازگشایی تدریجی ، هوشمند و در کنار آن تداوم همکاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با دقت و وسواس برای پیشگیری از اوج گیری مجدد بیماری کووید ۱۹ تاکید نمود.