عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: مغازه‌داران دشتستانی به افراد بدون ماسک خدمت ارائه ندهند

ماریا خویش دوست در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، اظهار داشت: بیماری کرونا، همچنان بدون دارو و واکسن است و تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
وی افزود: از بدو شیوع کرونا تاکنون، ۶ هزار و ۷۴۲ مورد نمونه‌گیری در سطح شهرستان انجام‌شده که از این تعداد، سه هزار و ۴۹۰ مورد مثبت بوده و به عبارتی از هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت شهرستان، ۲۶ نفر نمونه‌گیری شده است.
خویش دوست با اشاره به آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ابراز داشت: تاکنون ۷۷۲ فوتی ناشی از کرونا در سطح استان داشته‌ایم و سهم شهرستان دشتستان از این عدد، ۲۲۸ نفر بوده که به تعبیری ۲۹ درصد مرگ‌ومیر کرونایی در استان، متعلق به دشتستان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: بیش‌ترین تاثیر ویروس کرونا بر افرادی بوده که دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، فشارخون و ... بوده‌اند و متاسفانه ۲۳ درصد جمعیت شهرستان دشتستان به دیابت مبتلا هستند که نداشتن تحرک و رژیم غذایی سالم از عوامل مهم بالا بودن این آمار است.
خویش دوست تصریح کرد: رژیم غذایی مناسب، کم نمک و استفاده کمتر از شیرینی‌جات و ورزش و تحرکات بدنی می‌تواند تا ۷۰ درصد آمار مرگ‌ومیر را کاهش دهد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به دور جدید محدودیت‌های کرونایی و وضعیت نارنجی دشتستان ابراز داشت: محدودیت‌های کرونایی که از ۱۴ آذرماه به مدت دو هفته اجرا می‌شود باعث تعطیلی مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ خواهد شد و تردد خودروهای با پلاک‌های غیربومی در سطح شهرستان را نیز ممنوع خواهد بود.
خویش دوست افزود: مشاغل گروه ۲ نیز می‌توانند تا ساعت ۲۰ شب فعالیت نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و دشتستان از ۲۹ هزار بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا در سطح شهرستان خبر داد و گفت: هزار و ۸۵۵ مورد به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ضمن اینکه از مردم خواست شکایات خود را به سامانه ۱۹۰ ارسال کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی و در صورت تخلف، اعمال قانون شود گفت: اصناف و مغازه‌داران به افرادی که ماسک ندارند خدمت ارائه ندهند و مراجعین را به زدن ماسک ترغیب کنند.
انتهای پیام / س.غ ۳۰۳۰