عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس

حمایت از نخبگان و تولید داخلی رسالت مهم دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان:
حمایت از نخبگان و تولید داخلی رسالت مهم دانشگاه آزاد اسلامی است
رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان با اشاره به سیاست‌های این دانشگاه در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و شتاب بخشیدن به رشد و توسعه کشور گفت: حمایت از نخبگان و تولید داخلی رسالت مهم دانشگاه آزاد اسلامی در راه رسیدن به توسعه پایدار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مهدی باقری ظهر امروز در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با قدردانی از تلاش‌های دلسوزانه مسؤولان،کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی افزود: نیروی انسانی توانمند  سرمایه بزرگی است که امروز این دانشگاه در اختیار دارد.
وی با تاکید برلزوم ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در واحدها و مراکز دانشگاهی تصریح کرد: یکی از موارد خیلی مهم و حیاتی در کشور همین فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است که همه باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف با نگاهی نو و متفاوت آن را جامه عمل بپوشانیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه از رفتار اعضای هیات علمی به عنوان سرمشق و الگو برای دانشجویان یاد کرد و و گفت: مسؤولان باید سعی کنند از نیروهای کاردان،کارآفرین و متخصص دارای صلاحیت علمی و عمومی متناسب با آرمان‌های انقلاب در دانشگاه به کار گیرند تا زمینه رشد و پرورش دانشجویانی با روحیه انقلابی فراهم گردد.
وی همچنین خواسته‌های دانشگاه آزاد از هیات علمی را در این برهه زمانی مهم خواند و گفت: با توجه به رسالت دانشگاه در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی  و نگاه کلان دانشگاه به سمت و سوی کیفی‌سازی باید اعضای هیات علمی با ارتقاء علمی خود ما را در هدف مهم دانشگاه یاری کنند.
دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین سرمایه‌های دانشگاه، نیروی انسانی آن است که باید با سازماندهی و سرمایه‌گذاری و بررسی حوزه نیازهای فکری، روحی و روانی بتوانیم اهداف مجموعه را به خوبی پیش ببریم.
باقری توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی را در واحدها را نیاز مردم منطقه یاد کرد و گفت: دانشگاه خود را در برابر مطالبه علمی مردم مسؤول می‌داند و با بررسی دقیق و براساس ظرفیت‌های منطقه راه‌اندازی خواهد کرد.
در ادامه محسن دهقانی نیز به تشریح برنامه‌های دانشگاه در استان پرداخت و گفت: دانشگاه میناب یکی از بهترین دانشگاه‌های استان است که با دارابودن فضای آموزشی و علمی با کادر مجرب هیات علمی  توانسته حرکت  قابل قبولی انجام دهد.
وی یکی از معضلات عدم جذب دانشجو را وجود دانشگاه‌های مختلف در این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از راهکارهای مناسب و ظرفیت و پتانسیل لازم هیات علمی، ایجاد اتاق فکر و... راه را برای رسیدن به موفقیت هموار شود.
رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان با بیان اینکه مدیریت جدید باید با شیوه نوین و متناسب با فرهنگ هر منطقه و ارائه راهکار متناسب برای نفوذ به لایه‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه صورت پذیرد افزود: برنامه‌های دانشگاه باید هدفمند و با چشم‌اندازی روشن در چهارچوب آیین‌نامه‌های سازمان صورت گیرد.