عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

نحوه حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشریح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا)؛ دکتر عباس صدیقی نژاد- معاون توسعه مدیریت ، منابع  و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به  بخشنامه معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری استخدامی کشور، در خصوص نحوه حضور کارکنان دولت در محل کار، گفت: محدودیت های اعمال شده جهت کاهش ساعات حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بر اساس وضعیت مخاطره شیوع کرونا ( قرمز _ نارنجی _ زرد ) در شهرستان های استان گیلان بصورت هفتگی و استعلام از معاونت بهداشتی دانشگاه و ابلاغیه های معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس بار بیماری در بیمارستان های هر شهرستان، سه سطح «هشدار» قرمز، نارنجی و زرد تعریف شده است، از  وضعیت  قرمز( خیلی پر خطر) در رشت و رودبار خبر داد و افزود: شهرستان های آستارا، تالش، سیاهکل، لنگرود، ماسال در وضعیت نارنجی ( پر خطر) و شهرستان های آ ستانه اشرفیه، املش، بندر انزلی، رضوانشهر، رودسر،شفت، صومعه سرا، فومن و  لاهیجان در وضعیت زرد ( خطر متوسط) قرار دارند.

دکتر صدیقی نژاد خاطر نشان کرد : این دستورالعمل، طی بخشنامه ای به تمامی واحدهای تابعه دانش گاه  علوم پزشکی گیلان ابلاغ شده است.

پی نوشت: نشست روز یکشنبه ۲۵ آبان هیات دولت؛  کاملا به موضوع کرونا اختصاص داشت و همه پیشنهادات کارشناسی شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست مصوب شد که از جمله آنها می‌توان به تقسیم‌بندی کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد و همچنین تعطیلی تهران و ۱۰۰ شهر با وضعیت قرمز از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته اشاره کرد.

همچنین طبق این مصوبه، تردد شهر به شهر در مناطق قرمز در بازه زمانی ۲ هفته‌ای ممنوع خواهد بود . همچنین همزمان با این طرح، غربالگری عمومی اجرا خواهد شد.

براساس محدودیت‌های جدید و شدید از اول آذر، همه مشاغل در مناطق قرمز به جز گروه یک، تعطیل خواهد بود. همچنین در این مناطق، یک سوم کارمندان ادارات در محل کار حاضر می‌شوند.  تردد بین شهری نیز با محدودیت مواجه خواهد شد و پلاک‌های بومی اجازه خروج از مناطق قرمز را نخواهند داشت. همچنین از اول آذر، تردد درون شهری از ساعت  ۲۱ شب تا ۴ صبح  ممنوع است.

برای مشاهده جدول نحوه حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان روی تصویر زیر کلیک کنید.