مدیر روابط عمومی در گفتگو با فرهیختگان: اولین دانشگاهی هستیم که اثربخشی تبلیغات را نشان دادیم
مدیر روابط عمومی واحد طی گفتگویی با روزنامه فرهیختگان درباره دستاوردهای روابط عمومی صحبت کرد. سید محمدمهدی صادقی، در این گفتگو عنوان کرده است که ما اولین واحدی هستیم که در حوزه تبلیغات گسترده ورود کردیم. متن کامل این گفتگو در ادامه آمده است:
اولین دانشگاهی هستیم که اثربخشی تبلیغات را نشان دادیم
آموزش مجازی که بهطور قطع توسعه آن ضرورت دانشگاههای معتبر دنیا و ایران است و حالا دیگر جای خود را در میان مردم باز کرده و با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است. سیدمحمد مهدی صادقی، مدیر روابطعمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی در گفتوگو با «فرهیختگان» از اقدامات این واحد دانشگاهی سخن میگوید که بخشی از آن را میخوانید.
در فضای روابطعمومی با چه سازمانها و گروههایی ارتباط دارید؟
روابطعمومی در دانشگاه آزاد اسلامی باید در سه سطح درونسازمانی، برونسازمانی در ارتباط با رسانهها و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و برونسازمانی در سطح رسانههای عمومی و سازمانهای دیگر ارتباط برقرار کند. بهطور قطع روابطعمومی کاتالیزگر روابط در داخل هر سازمان است. یعنی کارمندان، اساتید و دانشجویان از طریق این ساختار مشکلات خود را بیان میکنند. علاوهبر این روابطعمومی باید بهصورت فعالانه در تسهیل و تعمیق روابط همکاران برنامهریزی کند. برگزاری مراسم و برنامههای عمومی و همچنین ایجاد پل ارتباطی پایدار بهطور قطع از اصلیترین رویکردهایی است که وظیفه ذاتی روابطعمومی است.
در این راستا و در جهت اطلاعرسانی شفاف، دقیق و سریع و همچنین تبلیغ جذاب و موثر اقدام به راهاندازی سایت جدید واحد الکترونیکی کردیم. در این موضوع هدف اصلی، ایجاد سایت پنجزبانه با استانداردهای جهانی و دانشگاهی بود. قصد ما این است که تمام مخاطبان واحد الکترونیکی با سایتی کاربرپسند و جذاب کار کنند.
آیا شما اثربخشی تبلیغات را سنجیدهاید؟
بهطور قطع یکی از ابزارهای موثر ما در سنجش اثربخشی تبلیغات، برگزاری نظرسنجیهای مستمر است. ما در هر نیمسال از دانشجویانمان در ۳۶ حوزه امتحانی نظرسنجی برگزار میکنیم. هدف ما از این کار این است که اولا دانشجو اعتماد کند و نظرات خود را بدون ذکر مشخصات و با خیال راحت بیان کند و ثانیا میزان رضایت خود را در فعالیتها و فرآیندهای گوناگون دانشگاه بیان کند. ما از این طریق بهصورت مستمر وضعیت کیفیت ارائه خدمات خود را از نگاه اصلیترین ذینفع خود که دانشجویان هستند بررسی و مسائل و مشکلات اصلی خود را شناسایی میکنیم. ما اولین دانشگاهی هستیم که اثربخشی تبلیغات را نشان دادیم.
مهمترین دستاورد شما در روابطعمومی واحد الکترونیکی چه بوده است؟
ما سعی کردیم وظیفه ذاتی خود را که برقراری ارتباط موثر میان افراد و گروههای مختلف است، انجام دهیم. در این میان مهمترین دستاورد روابطعمومی تلاش برای ایجاد فرهنگ پاسخگویی و ارائه خدمات مورد نیاز به دانشجویان، اساتید و کارمندان بوده است. درواقع روابطعمومی چشم و گوش ریاست است و وظیفه دارد وضعیت سازمان و مشکلات افراد و گروههای مختلف را بهدرستی منعکس کند. مهمترین دستاورد ما تلاش برای انعکاس شفاف و دقیق و بهموقع مسائل بوده است. درواقع اگر کارمندی مشکلی داشته که نیاز به توجه جدی مسئولان دارد، دانشجویی که مشکلی داشته و ممکن است صدای او شنیده نشود و… روابطعمومی ورود پیدا کرده و برای حل مشکل تلاش کرده است.