عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

آزمون مرحله کشوری بخش معارفی شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری آزمون مرحله کشوری بخش معارفی شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: آزمون مرحله کشوری بخش معارفی شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در اوایل آبان ماه سال جاری با حضور راهیافتگان منتخب مرحله استانی به صورت غیر حضوری برگزار شد و شرکت کنندگان برای کسب عناوین برتر به رقابت پرداختند.  وی گفت: بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت در بخش دانشجویان در ۹ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با صحیفه سجادیه، آشنایی با نهج البلاغه، سبک زندگی اسلامی ایرانی، پرسمان معارفی، احکام و آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (علیهم السلام) و حفظ موضوعی قرآن کریم و در بخش کارکنان و مدرسان در ۴ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن‌کریم، سبک زندگی ایرانی اسلامی و سیره معصومین(علیهم السلام) برگزار شد و اسامی برگزیدگان در نیمه دوم آذرماه سال جاری اعلام خواهد شد.
دکتر سید احمدرضا پیش بین حضور شرکت¬کنندگان در این بخش را مطلوب ارزیابی کرد و در ادامه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا و علی رغم مشکلات پیش آمده در کشور، حضور دانشجویان در برنامه¬های قرآنی و جشنواره قرآن و عترت با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده که این خود حاکی از علاقه روز افزون دانشجویان به شرکت در فعالیت های قرآنی و دینی دانشگاه دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: برنامه های متنوعی جهت آشنایی دانشجویان با معارف قرآن کریم و سیره اهل بیت علیهم السلام در حال اجراست که امیدواریم تا پایان سال کارنامه قابل قبولی در حوزه بخش ترویج فعالیت های قرآنی داشته باشیم.