عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم: ۴۹ درصد از مبتلایان به کرونا در جم از کارمندان هستند / ۶۶ درصد موارد مثبت کرونای شهرستان در سنین زیر ۴۰ سال

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، احمد قاسمی در جسله ستاد مبارزه با کرونای جم با اشاره به نارنجی شدن رنگ این شهرستان اظهار داشت: با وضعیت فعلی از اول آذر ماه مشاغل گروه‌های شماره ۳ و ۴ که از سوی وزارت بهداشتی اعلام‌شده است تعطیل می‌شوند.
قاسمی با اشاره به اینکه شیب موارد مثبت کرونا و بستری‌ها در سطح شهرستان صعودی شده است افزود: آمار موارد بستری بیماران تنفسی در این هفته نسبت به دو هفته قبل، چهار برابر شده است که این آمار بسیار نگران‌کننده است.
وی بابیان اینکه علی‌رغم تاکیدهای ستاد مبارزه با کرونا، شاهد برگزاری مجالس عروسی و دورهمی در سطح شهرستان هستیم گفت: مجالس عروسی، عزا و دورهمی ها عامل اصلی افزایش موارد مثبت و بستری‌شده است و باید شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری داشته باشند و از برگزاری هرگونه دورهمی و مراسم جدا خودداری کنند.
دبیر ستاد کرونا در جم با اشاره به اینکه ۴۹ درصد از بیماران مبتلا به کرونا از کارمندان ادارات و شرکت‌ها هستند افزود: این آمار بالای ابتلا در میان ابتلا نشان‌دهنده عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در سطح ادارات شهرستان است.
وی با اشاره به اینکه ۴ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان جم فوت کرده‌اند خاطرنشان کرد: بیشتر ابتلایان به کرونا برخلاف باور عموم در رده میان‌سالان است تا سالمند و در شهرستان جم ۶۶ درصد از موارد مثبت کرونا در سنین زیر ۴۰ سال بوده است.
دبیر ستاد کرونا در شهرستان جم افزود: استفاده تاکسی‌ها از کارت خوان سیار، ممنوعیت گل‌آرایی ماشین عروس در گل‌فروشی‌ها، عدم چاپ آگهی ترحیم و کارت عروسی در چاپخانه‌ها، عدم پذیرش مشتری عروس و داماد توسط آرایشگاه‌ها، تعطیلی آرامستان ها و عدم برگزاری مجالس عروسی و ختم از جمله راه‌کارهایی است که می‌توان جلوی شیوع بیماری کرونا را در جم گرفت.
انتهای پیام/ م.م ۳۰۲۰