عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

کرونا در آبیک؛ صعود بی سابقه مرگ و میر در دو هفته اخیر

دکتر محسن چیت سازان، مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهرستان آبیک ضمن اشاره به روند افزایشی موارد منجر به فوت مبتلایان به کرونا گفت: تعداد فوتی ها بر اثر کرونا در شهرستان آبیک طی دو هفته اخیر افزایش یافته و به تعداد ۵۰ نفر رسید. وی افزود که متاسفانه عده‌ای در این شهرستان با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، جان عده‌ای دیگر را به سادگی به خطر می‌اندازند ، بنابراین خون کسی که فوت می‌کند، قطعا بر گردن کسانی است که رعایت نکرده اند .

وی با ذکر این نکته که تعداد فوتی ها طی یک ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد تعداد فوتی ها از ابتدای شیوع کرونا تا اول آبان ماه است؛ گفت: اتفاقات عجیب و غریب در شهرستان آبیک رخ می‌دهد، انگار کرونا وجود ندارد، دورهمی‌ها، شب نشینی ها و مراسم برگزار می‌شود، مواردی وجود داشته در دورهمی شش نفره، افرادی به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی افراد فوت کرده‌اند .

این مقام مسئول، ضمن اشاره به طرح پیگیری درِ منزل اظهار کرد: به منظور پیگیری وضعیت افرادی که نتیجه تست آنان مثبت بوده و در قرنطینه به سر می برند، طرح پیگیری درِ منزل را راه اندازی کرده ایم که در قالب آن، کارشناسان شبکه با مراجعه به منازل، تب سنجی و سطح اکسیژن بیماران را اندازه گیری کرده و اگر بیماری پیشرفت کرده بود و بدحال تر شده بود، برای ادامه درمان به مراجع تخصصی بالاتر ارجاع می شوند. وی ادامه داد که تا به امروز بیش از ۵۰ مورد پیگیری در منزل صورت گرفته که چهار تن بستری شدند و از این تعداد یک تن نیز متاسفانه فوت شد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک گفت: در شرایط پیش رو، لازم است مردم به یکدیگر تذکر دهند که برای حفظ جان همدیگر، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در دورهمی‌ها و مراسم شرکت نکنند و علت مرگ بی دلیل دیگران نشوند .