عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: ۲۳۳ واحد صنفی غیربهداشتی در بوشهر تعطیل شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و اوج‌گیری این بیماری در کشور، مشاغلی از قبیل نانوایی، قصابی و غذاهای بیرون که ارزاق موردنیاز مردم را تامین می‌کنند مورد نظارت قرار گرفتند.
وی اضافه داشت: به علت عدم رعایت مقررات بهداشتی و بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا، از اوایل اسفند سال گذشته تعداد ۵۰۹ صنف متخلف شناسایی و پرونده بهداشتی آنان به مراجع قضایی ارسال شد.
این مقام مسئول عنوان داشت: از این تعداد به علت تخطی از اصول بهداشتی، ۲۳۳ واحد صنفی به‌طور موقت تعطیل شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان داشت: عدم استفاده از روپوش و کلاه در حین کار، نامطلوب بودن نظافت عمومی، عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی مواد غذایی، عدم استفاده از دستکش حین کار و عدم استفاده صحیح از ماسک از عمده دلایل تعطیلی صنوف بوده است.
وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر و عدم رعایت اقدامات لازم به منظور پیشگیری از کرونا ویروس طی دریافت اخطاریه‌ها و تذکرات قبلی می‌تواند منجر به پلمب محل گردد.
این مسئول از استمرار بازرسی‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۱ بازرس در قالب ۱۵ تیم ۲ نفره و یک‌نفره  به نظارت خواهند پرداخت.
مهندس فخرایی تاکید کرد: کارشناسان بهداشت محیط در تمام ساعات شبانه‌روز از مراکز تهیه و توزیع بازدید نموده و ضمن ارائه آموزش در صورت لزوم برخورد قانونی لازم را اتخاذ می‌نماید.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از مقررات بهداشتی، موضوع را به شماره ۱۹۰ (سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت) اطلاع دهند تا بازرسان بهداشت محیط ضمن رسیدگی به شکایات مردمی برخورد قانونی را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰