عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

شروع به کار دومین درمانگاه تخصصی کووید ۱۹ در جهرم - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶

دومین درمانگاه تخصصی کووید ۱۹ جهت انجام نمونه گیری تشخیصی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر سید مجید ارجمند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و مراجعه زیاد به درمانگاه امام صادق (ع)  واقع در ابتدای خیابان ولیعصر ( میدان جهاد)، دومین درمانگاه  تخصصی کووید۱۹در مرکز خدمات جامع سلامت الغدیر واقع در بلوار مادر فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: هدف ما از راه اندازی دومین درمانگاه تخصصی کووید ۱۹، کاهش تجمع در درمانگاه امام صادق (ع) بوده است.

وی با بیان اینکه در درمانگاه الغدیر  نمونه گیری تشخیصی کرونا انجام می شود گفت: این درمانگاه از ساعت  ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۸ شب فعال است و پزشک متخصص در این هفته مستقر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به مثبت شدن ۹۰ درصد نمونه های تشخیصی کووید ۱۹ در روزهای اخیر در شهرستان گفت: از همشهریان عزیز خواهشمندیم چنانچه دچار هر نوع علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، ضعف و بی حالی، بدن درد، تب و سرفه شدند، بر اساس مثبت شدن ۹۰ درصد از نمونه ها فرض را بر بیماری کرونا گذاشته و به مدت ۱۴ روز از خانه خارج نشوند.

وی در ادامه گفت: اگر علائم و نشانه های سرماخوردگی در افراد خفیف باشد آنها می توانند با درمان های خانگی مانند مصرف مسکن ها، مایعات گرم و استراحت در منزل خود را درمان کنند اما چنانچه علائم بیماری در آنها شدید شد می بایست به پزشک خانواده مراجعه کرده و بر اساس ارجاع آنان به پزشک متخصص درمان شوند.