عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت جام

هشدار درباره خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در ایام کرونا

مدیریت واحد غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی تربت جام:

هشدار درباره خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو در ایام کرونا

مدیریت واحد غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: برای پیشگیری و درمان کرونا از مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و گیاهی به ‌شدت خودداری شود.


به گزارش خبرگزاری وبدا جام ،دکتر لیلا عبدارحمانی گفت: داروهایی که توسط وزارت بهداشت برای درمان کووید ۱۹ تایید شده اند اغلب بیمارستانی هستند و در مراحل اولیه بیماری تاثیر دارند لذا از مردم عزیز درخواست می کنیم درمراحل اولیه بیماری به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سوالات دارویی خود را از سامانه تلفنی ۱۹۰ بپرسید افزود: سامانه تلفنی ۱۹۰ بطور شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات دارویی و بهداشتی است لذا ازشهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه سوال و یا تخلف دارویی به سامانه ۱۹۰ اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری لازم بعمل آید.

مدیریت واحد غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به ویتامین های موثر در درمان کووید ۱۹ ادامه داد : مصرف ویتامین های A ،B ،C آهن ، روی و سلینیون در افزایش سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارند و این ویتامین ها اغلب در سبزیجات میوه ها لبنیات و مرکبات وجود دارند و مصرف مایعات کافی حدودا ۸ لیوان و آبمیوه های طبیعی و دوغ بهترین نوشیدنی دراین فصل  می باشد.

دکتر لیلا عبدالرحمانی با تاکید بر اینکه تنها مکانهای تهیه ماسک داروخانه ها و مراکز دارای مجوز است بیان کرد:ماسک استاندارد را می توانید از مکان های دارای مجوز فروش و داروخانه های سطح شهر تهیه نمایید. و علاوه بر سه داروخانه شبانه روزی به ۲ داروخانه مجوز داده ایم که از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای عادی و تعطیل باز باشند و به همشهریان عزیز خدمات ارائه نمایند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشکده علوم پزشکی تربت جام