عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

۱۶ نانوایی در شاهرود پلمب شد

به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه:دکتر احسان بینش روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود افزود: طی ۲ هفته گذشته کارشناسان بهداشت این دانشگاه از یک هزار و ۶۶۴ واحد صنفی بازرسی کرده و در نهایت ۶۹۶ واحد اخطار و ۸۴ واحد صنفی پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۹۳ گشت مشترک انجام شد، تصریح کرد: ۲۰ مورد بازرسی از درمانگاه ها، مطب ها و داروخانه انجام شد که برای هشت مورد از آنان اخطار صادر شد.

دکتر بینش از ثبت نام شهروندان در سامانه سلامت و نصب کد رهگیری به طورمیانگین ۶۲.۴ درصد خبر داد و اظهارداشت: در طی بازرسی های انجام شده در بین کارکنان اداره های مختلف ۹۲ درصد از ماسک استفاده می کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: ۹۰ درصد از مشتریان مراجعه کننده به واحدهای صنفی از ماسک استفاده می کردند.

وی با بیان اینکه در ۸۰ درصد از اماکن مورد بازرسی محلول ضدعفونی کننده وجود داشت، افزود: ۸۷.۳ مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می نمودند.

دکتر بینش از مناسب بودن ۹۴.۵ درصد تهویه هوای واحدهای صنفی و اماکن بازدید شده خبر داد و گفت: در مجموع ۸۷ درصد شیوه نامه ها و موازین بهداشتی توسط مردم و کسبه رعایت می شد که از این بابت نسبت به میانگین کشوری در وضعیت مطلوبی قرار داریم.