عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت با مشارکت شوراهای اسلامی و خیرین ارتقا می‌یابد

دکتر سعید کشمیری در بازدید که از مراکز خدمات جامع سلامت بخش سعدآباد شهرستان دشتستان افزود: نظام سلامت به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات سلامت را به عموم مردم ارائه داده و نقش مشارکتی مردم، سازمان‌ها و نهادها در بخش‌های خصوصی و دولتی در ارتقای خدمات و همچنین تامین سلامت بسیار تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور و با تجهیز مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت، خدمات مطلوبی با تعرفه‌های دولتی و یا رایگان در قالب طرح‌های مختلفی به مردم ارائه‌شده که رضایت‌مندی شهروندان را در پی داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: بخشداران، شوراهای اسلامی، دهیاران و همچنین خیرین باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرارگرفته و با برنامه‌ر‌یزی هدفمند، تجهیزات و همچنین فضای فیزیکی مطلوبی که می‌توانند خدمات بیشتری به مردم مناطق تحت پوشش خود ارائه کند، خریداری کرده و در ارتقای سلامت مردم همگام و همراه ما باشند.
دکتر کشمیری تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک سیب، خدمات سلامت ثبت‌شده و سامانه این امکان را به بهورزان و مراقبین می‌دهد تا بیماران غیر واگیر بخصوص بیماران دیابتی و قلبی پیگیری و تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.
وی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت سعدآباد با جمعیتی در حدود ۱۳ هزار نفر ، ۹۹ درصد مردم حداقل یک‌بار خدمت گرفته و در سامانه سیب ثبت‌شده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بازسازی محوطه بیرونی و تکمیل ساختمان آموزش و مرکز خدمات جامع سلامت شهر سعدآباد با پیگیری شورای اسلامی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرمانداری دشتستان  باید انجام شود.
وی بیان داشت: مشکلات داروخانه  بخش خصوصی و مرکز خدمات جامع سلامت سعدآباد باید توسط معاونت غذا و دارو و شبکه بهداشت و درمان به نفع شهروندان سعدآباد در اسرع وقت بررسی پیگیری و شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت وحدتیه نیز گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت و کوهستانی بودن شهر وحدتیه و همچنین سکونت عشایر در این منطقه، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  به‌صورت مستمر انجام‌شده است.
وی تاکید کرد: بهسازی ساختمان، نمای بیرون و رنگ‌آمیزی داخل ساختمان و همچنین دستگاه‌های موردنیاز آزمایشگاه مرکز وحدتیه با پیگیری و مشارکت خیرین سلامت، شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی خریداری و تجهیز شود.
دکتر سعید کشمیری در بازدید از مرکز خدمات سلامت روستای نظر آقا بیان کرد: این مرکز با سرپرستی یک پزشک متعهد به جمعیتی در حدود ۸ هزار نفر خدمات سلامت ارائه کرده و بررسی انجام‌شده نشان داد جمعیت تحت پوشش این مرکز بیش از یک‌بار خدمت گرفته و ثبت سامانه سیب شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با خرید و تجهیز مرکز به دستگاه دسی شوک (DCshock) ، مانیتورینگ قلبی) (heart monitoring برای بیماران اورژانسی، cell counter جهت آزمایشگاه و استقرار یک دستگاه آمبولانس می‌توانیم خدمات بیشتری به مردم این مناطق ارائه دهیم.
بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت وحدتیه، سعدآباد و نظرآقا بخش سعدآباد با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی صورت گرفت.
انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰