عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

پیشبرد اهداف ترویجی پژوهشگاه فضایی ایران در نشست مشترک با پژوهش‌سرای امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، به‌دنبال مذاکرات انجام شده در سیزدهمین نشست کارگروه تخصصی آینده پژوهی پژوهشگاه در راستای برگزاری رقابت ترویجی-آموزشی پژوهشگاه با جامعه هدف دانش‏‌آموزی، روز یکشنبه ۱۷ آبان سال جاری نشستی مشترک مابین پژوهشگاه و پژوهش‌سرای امیرکبیر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، پژوهش‏‌سراها در سال ۱۳۸۵با هدف گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان، هدایت استعدادها و رشد خلاقیت‏‌های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم و ایجاد زیربنای مناسب برای کسب مهارت و آموزش‏‌های علوم جدید زیرنظر وزارت آموزش و پرورش، تاسیس شده و تاکنون ۶۰۰ مورد پژوهش‏‌سرای فعال در کشور ایجاد و به صورت خودگردان اداره می‏‌شوند.

از آنجایی‌که پژوهش‏‌سرای امیرکبیر قطب کشوری آموزش و پرورش در حوزه هوافضا بوده و تجربه رقابت‏‌های موفق متعددی در زمینه هوافضا را از ۱۳ سال پیش داشته است، در این نشست پیشنهاد برگزاری رقابت با دیدی آینده‏‌نگرانه در راستای پیشبرد رسالت ترویجی پژوهشگاه در حوزه فضا مطرح شد.

در پایان مقرر شد با توجه به تجربیات پژوهش‏‌سرای امیرکبیر و براساس اولویت‏‌های پژوهشگاه، همکاری مشترک پژوهشگاه فضایی ایران با پژوهش‏‌سرای مذکور در قالب تفاهم‏نامه همکاری در راستای برگزاری و اجرای رقابت‏‌های ترویجی-آموزشی حوزه فضا صورت گیرد.