عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تبلیغات محیطی بیشتری با موضوع کرونا انجام شود/ تلاش کنیم وارد مراحل قرمز و بحرانی نشویم

دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: سعی کنیم شهرستان‌های استان بوشهر به وضعیت مشکی وارد نشوند.
وی با بیان اینکه بعضی از صنوف استان بوشهر در شرایط کرونایی واقعاً باید تعطیل باشند و کار نکنند گفت: برخی صنوف متاسفانه حتی در ساعات پرخطر به کار خود ادامه می‌دهند.
دکتر خواجه‌ئیان با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هنوز هم جا دارد که تبلیغات محیطی بیشتری با موضوع کرونا و آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود.
وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا برای بخشی از گروه‌های پرخطر تزریق‌شده است، ادامه داد: انتظار داشتیم ورود و خروج‌ها با سخت‌گیری بیشتری کنترل شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: با توجه به شرایط بحرانی کووید ۱۹ در کشور، تلاش ما باید این باشد که استان بوشهر و شهرستان‌ها وارد مراحل قرمز و بحرانی نشود.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۶۸۸ بیلبورد شهری در سراسر استان با همکاری شهرداری‌ها نصب‌شده است.
سید مجید حسینی افزود: طراحی، نصب و توزیع ۱۹۴۰ بنر اطلاع‌رسانی در معابر عمومی، مراکز بهداشتی درمانی، طراحی هزار و ۸۰۰ بنر آموزشی به صورت مجازی و توزیع در سطح جامعه و حضور در بیش از ۱۲۶۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی از دیگر کارهای صورت گرفته از اسفندماه سال گذشته تاکنون برای اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا توسط مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوده است.
وی تصریح کرد: درج بیش از ۲۷۶۰ پیام‌ زیرنویس در برنامه‌های سیمای استانی، ایجاد ۱۲ کانال اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، ایجاد کانال اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان، فیلم، کلیپ، انیمیشن، موشن گرافیک و اینفوگرافیک از دیگر کارهای صورت گرفته برای اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اشاره به اهمیت بحث کرونا و تبعات اجتماعی، فرهنگی و... آن گفت: با توجه به محدودیت‌ها و شرایط قرمز در استان، محور اصلی این نشست در خصوص شرایط و موارد پیش‌بینی‌نشده در خصوص شیوع ویروس کرونا است.
فاطمه کرمپور با اشاره به نقش بسیار حساس رسانه‌ها در شرایط بحران اظهار کرد: نیاز است که با مشارکت خانه مطبوعات آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه شود.
وی افزود: پرهیز از شتاب‌زدگی رسانه‌ها در انتشار برخی از اخبار مانند قتل و یا خودکشی ضروری است و در مورد چنین موضوعاتی بایست با تامل و حساسیت بیشتری رصد صورت بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به آغاز هفته کتاب از روز ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه گفت: کتاب یکی از ابزارهای مهم رشد یک جامعه است و انتظار می‌رود با توجه به شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها فرصتی دست‌یافته باشد تا افراد بتوانند بیشتر فضای آزاد خود را صرف مطالعه کنند.
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳