عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

افتتاح فاز نخست آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا رامسر در دهه مبارک فجر اعطای مجوز احداث آموزشکده دختران در غرب استان مازندران در گرو آماده سازی زیرساخت ها

نشست هماهنگی تسریع در ساخت آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا رامسر با حضور دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، دکتر حسینی نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، دکتر خیریان پور معاون استاندار مازندران، دکتر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، فرماندار و مسئولان شهرستان رامسر در محل احداث این پروژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این جلسه با بیان اینکه آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا یکی از آموزشکده های قدیمی کشور است و با توجه به ظرفیت های رامسر، زمینه توسعه آموزش های مهارتی را دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه در غرب استان مازندران مرکز فنی و حرفه ای خواهران وجود ندارد، اگر شرایط فضای کالبدی دانشگاهی با تجهیزات و کارگاه ها و آزمایشگاه های مناسب فراهم شود، امکان ایجاد آموزشکده جدید دختران و جذب دانشجو وجود دارد.

دکتر ابراهیم صالحی عمران توسعه همه جانبه دانشگاه فنی و حرفه ای را در رشد آموزش های مهارتی موثر خواند و افزود: فاز اول ساخت آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا رامسر شامل ساختمان آموزشی و کارگاه ها به مساحت ۶۶۰۰ متر مربع در سه طبقه که از بهمن ماه سال ۹۷ شروع شد و هم‌ اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی گفت: فاز دوم تنها دانشکده دولتی مستقل غرب مازندران شامل بخش های رفاهی دانشجویی و خوابگاه در ۲۵۰۰ متر مربع در ۴ طبقه از تیرماه سال جاری آغاز شده و درحال اجرا می باشد.

دکتر حسینی نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی با استقبال از ایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای دختران در غرب استان مازندران در این جلسه بیان داشت: توسعه دانشگاه کارآفرین فنی و حرفه ای را در کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی پیگیری و حمایت خواهیم نمود.

معاون معین استاندار در غرب مازندران در این جلسه دانش، مهارت و کوشش را سه محور پیشرفت دانست و با بیان اینکه رامسر برند کشور است اظهار داشت: این دانشکده با توجه به ظرفیت های موجود در رامسر می تواند به برند دانشگاهی فنی و مهارتی کشور تبدیل شود.

دکتر خیریانپور در ادامه سخنان خود از دستگاه های اجرایی و بویژه شهرداری و شورای شهر کتالم و ساداتشهر خواست در بهسازی مسیر اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران در این نشست بیان داشت: پروژه احداث آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرای رامسر پس از ورود جناب دکتر صالحی عمران در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور شروع شده و تا حال حاضر با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت قابل توجهی داشته و با پیگیری مستمر ایشان در آستانه بهره برداری می باشد.

دکتر امیر حیاتی افزود: پروژه بزرگ احداث آموزشکده فنی و حرفه ای رامسر با اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه ای به این مرحله رسیده است و تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای احداث فاز اول این پروژه مهم ملی هزینه شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در بحث اشتغالزایی در جامعه نقش مهم و بسزایی داشته است و بخش اعظمی از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای به جهت توانمندی و مهارت آموزی، جذب کار می شوند. با توجه به مهم بودن بحث اشتغال برای جامعه، انتظار داریم از حمایت های ویژه و کافی نمایندگان مجلس، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان به دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و تخصیص و جذب اعتبارات متوازن بهره مند گردیم.