عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

مراجعه به مراکز درمانی با تشخیص کرونا به۹ هزار و ۲۳۵ نفر رسید

کتر چمن گفت: میزان نرخ ابتلا به این بیماری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود، تقریبا یک و نیم برابر نرخ کشوری است که به عوامل گوناگونی از جمله ارتباطات، اجتماعات، تجمعات، تاثیر پذیری از مناطق همجوار و بعلاوه بیماریابی و گزارش دهی دقیقتر بر می گردد.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرودگفت: در حال حاضر در مراکز درمانی زیرمجموعه این دانشگاه، ۲۴۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۳۳ نفر در بخش های ویژه و آی سی یو قرار دارند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع همه گیری کرونا تا‌کنون، ۱۳۷ نفر در شهرستان های زیرمجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به دلیل ابتلا به کرونا،فوت کردند.

دکتر چمن تاکید نمود: دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود در شاخص های اقدامات موثر در حوزه مقابله با این بیماری نسبت به میانگین کشوری، در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرودگفت :۶۷ سال میانگین سن فوت شدگان بر اثر ابتلا به این‌بیماری در کل کشور است که این‌ عدد در  شاهرود، ۷۲ سال است.
ایشان تصریح نمود: درصد فوت به بستری در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود ۹ درصد است که این ‌نرخ در کشور ۱۳ درصد می باشد.

دکتر چمن افزود:به واسطه استقرار دو دانشگاه علوم‌ پزشکی و وضعیت مطلوب و گسترده تر نظارت و پوشش اقدامات این دو مجموعه در سطح استان، آمار شناسایی و گزارش دهی جامع تر و کامل تر بوده و شرایط بحرانی نیز مشهود تر است.

دکتر چمن اظهار داشت : امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و در دستور کار، طی چند هفته آتی روند تثبیت و شیب نزولی ابتلا را شاهد باشیم.

امروز باید هوشمندانه تر از قبل بر فاصله گذاری اجتماعی تاکید داشته و در اتاق ها و محیط های کاری، شغلی، خانگی و اجتماعی، با رعایت فاصله، استفادا از ماسک، پرهیز از تجمع و تهویه مناسب هوا زنجیره انتقال شکسته شود.