عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بحران کرونا در اصفهان/ فاجعه نزدیک است

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وضعیت استان اصفهان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود، گفت: در صورت بی‌اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزان‌مان باشیم.

دکتر آرش نجیمی با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: تعداد بیماران بستری به بیش از هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده به عدد ۲ هزار بیمار برسیم که رقم بسیار بالایی است.
سخنگوی دانشگاه با بیان اینکه احتمال می‌رود با اضافه شدن چند صد بیمار دیگر مجبور شویم دوباره بعضی از بیمارستان‌هایی که به آن‌ها استراحت داده بودیم را وارد مدار درمان کنیم، افزود: تعداد موارد حاد و فوت آمار بسیار نگران کننده‌ای در استان اصفهان دارد و مرگ به بیش از ۵۰ نفر رسیده است، شرایط استان اصفهان فوق حاد است و با این روند، پیش‌بینی‌مان فاجعه‌بار است.
وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها نیاز ضروری استان اصفهان است و باید فعالیت‌هایی انجام دهیم که جلوی این روند گرفته شود، گفت: اگر از الآن فکری به حال محدودیت‌ها نکنیم و با محدودسازی، روند شدید پیک بیماری را مهار نکنیم به جرات می‌گویم، سیستم بهداشت و درمان ما با این روند افزایش بیمار نمی‌تواند تاب‌آوری و مقاومت کند.
دکتر نجیمی با بیان اینکه تاکنون هر امکانی در بهداشت و درمان استان اصفهان بوده است را بسیج کرده‌ایم ولی با این روند باز هم نیاز به افزایش ظرفیت داریم، عنوان کرد: مردم بدانند کادر درمان خسته شده‌اند و تخت های آی سی یو و بستری بسیار محدود است، تا حدودی می‌توانیم تخت‌ها را اضافه کنیم، اگر همه امکانات را هم به کرونا اختصاص دهیم، باز هم تعداد محدودی داریم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با این روند افزایش بیماری هر تعداد تخت در آینده اضافه شود باز هم پاسخگوی تعداد بیماران نخواهد بود بیان کرد: مسئولان استانی باید یک تصمیم جدی و عاجل بگیرند و اعلام محدودیت‌ها خیلی کمک‌کننده نیست، بلکه پایبندی و جدیت بر اجرای محدودیت‌ها سبب می‌شود تا روند بیماری تغییر کند.
وی با بیان اینکه تقریباً همه شهرستان‌های استان اصفهان وضعیت خوبی ندارند، خاطرنشان کرد: اعلام محدودیت‌ها در زمان‌های مختلف، بدون جدی گرفتن آن، هیچ تاثیری بر کاهش پیک بیماری نداشته و نخواهد داشت.