عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

هیات رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای صادر کردند

به گزارش اداره کل روابط عمومی متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وقایع و رویدادهای یوم الله ۱۳ آبان” تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، کشتار وحشیانه دانش آموزان به دست رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)”، به عنوان نماد استکبار ستیزی برای ملت عزیز ایران یادآور روزهای پرشور و تبلور همدلی، وحدت و استقلال طلبی و همبستگی است که در این روز  تجلی استکبارستیزی و مظهر مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر را بخوبی شاهد بودیم.

در این روز، حماسه ای به دست جوانان و سربازان خط حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد که ماهیت پلید رژیم استعماگر آمریکا و از سویی پایندی و همسویی جوانان این مرز و بوم را با ارزش های والای اسلام و انقلاب به جهانیان نشان داد و تاثیر و جایگاه این روز در تاریخ کشور بگونه ای است که حضرت امام خمینی(ره) این روز را انقلاب دوم نام نهادند.

امروزه در صحنه کنونی نیز شاهد شیطنت ها و سیاست های خبیثانه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دشمنان علیه کشور عزیزمان ایران هستیم و باید مردم و جوانان  کشور در این روزهای سخت و حساس با بصیرت و آگاهی بیشتر در صحنه سیاسی،علمی،فرهنگی و اجتماعی حضور یافته و همچنان حماسه آفرین باشند.

حفظ ثبات، آرامش، استقلال و کاهش وابستگی در منطقه و نقش کلیدی در دیپلماسی منطقه برای امنیت و  هوشیاری نسبت به دسیسه ها و دست اندازی های مکّارانه امپریالیسم برای متشنج ساختن خاورمیانه و اختلاف افکنی میان کشورهای مسلمان و همسایه  از جمله اموری است که ملت عزیز ایران باید به آن آگاهی و بصیرت کامل داشته باشند.

همچنین توجه و عمل در راستای محورهای بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان و نقش دانشگاه ها بالاخص دانشجویان در شتاب به آهنگ توسعه علمی و فناوری ایران اسلامی از ضروری ترین امور عصر حاضر می باشد.

ما دانشگاهیان فنی و حرفه ای کشور نیز با اعلام نفرت و انزجار از استکبار و همچنین میثاق مجدد با آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی، با حفظ روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی تا تحقق حکومت عدالت جهانی حضرت مهدی(عج) به مبارزه فرهنگی همه جانبه با ظلم و استکبار در سراسر دنیا ادامه می دهیم.