عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان

دیدار رئیس مرکز تحقیقات و آموزش گلستان با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان

دیدار دکتر ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با مهندس سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در محل آن شرکت برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، در این برنامه که با حضور دکتر کیانی معاون پژوهش و فناوری، مهندس پارسایی و مهندس صلبی رییس و پژوهشگر بخش تحقیقات جنگل ها، مراتع و آبخیزداری مرکز انجام شد بر همکاری در پروژه های تحقیقاتی مشترک بین این مرکز و شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید شد.

مدیر عامل شرکت در این جلسه اظهار کرد: تحقیقات یکی از موارد لازم و مهم در تصمیم گیری ها است و کار بدون پژوهش بیهوده است.

مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: موضوعاتی مانند خشکه کاری برنج، کم آبی، رسوب سدها و سیلاب های استان و رسوب های پس از سیلاب می تواند محل بحث و تحقیقات مشترک بین ما و مرکز تحقیقات باشد.

وی افزود: در استان گلستان متوسط بارندگی ۴۵۰ میلی متر است و همیشه کمتر از آن خشکسالی و بیشتر از آن سیل را پدید می آورد و سالهاست استان با این دو موضوع درگیر است و ضروری است موضوعات تحقیقاتی در این بخش ها بیشتر انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان نیز در این جلسه عنوان کرد: ما به عنوان یک مرکز تحقیقاتی تلاش داریم با شرکت آب منطقه ای استان به عنوان یک دستگاه فنی و کارشناسی ارتباط تحقیقاتی بیشتری برقرار نمائیم.

دکتر فرجی افزود: لزوم هم افزایی نیروها در بخش مطالعه و تحقیقات و تاکید بر شناخت و شناسایی منابعی که میتواند در زمینه منابع آبی، آبخیزداری و… در استان کمک کند مورد تاکید مرکز تحقیقات است.