عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: بیش از شش هزار تست کرونا در شهرستان انجام‌شده است

ماریا خویش دوست در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از هر هزار نفر، ۲۳  نفر تست PCR انجام داده و ۱۲ نفر از هر هزار نفر مبتلا بوده‌اند.
وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری روزانه به‌طور متوسط برای ۲۷ نفر تست تشخیص کرونا انجام‌شده و قطعا برای فصل پاییز از تعداد افراد بیشتری تست تشخیص کرونا گرفته خواهد شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: از  هر ۶ هزار و ۱۰۷نمونه انجام شده در شهرستان، در حدود ۳ هزار و ۱۹۴ نفر مثبت و ۲هزار و۲۰۹ نفر نیز نتیجه آن‌ها منفی گزارش‌شده که بر اساس جنسیت  ۵۵٫۴ درصد مردان و ۴۴٫۶ درصد زنان مبتلا شده‌اند.
خویش دوست اظهار داشت: میان‌سالان بیشترین گروه سنی مبتلایان را داشته ( ۵۶٫۲ درصد)  و کودکان زیر ۱ سال کمترین گروه سنی(۷. درصد)  هستند که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
وی بیان داشت: بیشترین مبتلایان کرونا  افرادی هستند که دچار بیماری زمینه‌ای دیابت ، فشارخون بالا ، بیماری‌های قلبی و عروقی بوده‌اند.
خویش دوست تصریح کرد: ۳۰ درصد از مرگ‌های رخ‌داده براثر کرونا در استان، مربوط به شهرستان دشتستان بوده که بر اساس گروه سنی، سالمندان و میان‌سالان بیشترین درصد مرگ‌ومیر در اثر کرونا را داشته و همچنین بر اساس جنسیت، مردان با ۶۰ درصد و زنان ۴۰ فوت‌شدگان کرونایی بوده‌اند.
خویش دوست در خصوص سی‌تی‌اسکن‌های انجام‌گرفته در بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: روزانه به‌طور متوسط ۵۰ نفر در بیمارستان تحت سی‌تی‌اسکن قرار می‌گیرند که ۲۰ نفر آنان بیماران کرونایی هستند.
وی اظهار کرد: به‌طور متوسط ۸۵ تخت در بخش‌های ICU تنفسی، جراحی، بخش تنفسی و CCU به بیماران کرونایی خدمات درمانی ارائه می‌کنند  که بخش‌های جدیدی نیز  برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته‌شده و مقدمات آن انجام‌شده است.
خویش دوست افزود: بیش از بیست و هفت هزار بازدید از اماکن عمومی، مراکز عرضه مواد غذایی، ادارات و سازمان‌ها از زمان شیوع کرونا در شهرستان انجام‌شده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به  نظارت‌های انجام‌گرفته توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از اماکن عمومی، بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن متبرکه و رستوران‌ها و کمترین را در دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد.
وی از شهروندان خواست با توجه به فصل پاییز و قدرت بالای شیوع ویروس کووید ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ( استفاده از ماسک ، شستشوی مکرر دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی) از همه‌گیری بیشتر این بیماری پیشگیری کرده تا جان خود و عزیزانشان به خطر نیفتد.

انتهای پیام/ س.غ- ۳۰۳۰