عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: تاب‌آوری مهم‌ترین موضوع در بحران اپیدمی کرونا است

دکتر سعید کشمیری در نشست با رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوشهر که به مناسبت نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد افزود: هشتم آبان ماه، سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل بوده و فرصت مغتنمی است تا در عرصه‌های مختلف به بررسی راه‌های حفاظتی از طریق چند نهاد در استان بپردازیم.
وی بابیان اینکه حفظ اطلاعات از مهم‌ترین مسائل در پدافند غیرعامل است تصریح کرد: انتقال تجربه و درس آموخته‌ها از حوادث گذشته استان به مدیران بعدی، آموزش برنامه‌ریزی‌شده در سطوح مختلف جهت کارکنان دانشگاه چه ازنظر مدیریتی چه ازنظر سطح علمی همراه با گواهی آموزشی و ارتقاء معدل کارکنان در حوزه مدیریت بحران طی چند دوره باید موردتوجه ویژه قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تقدیر از کادر درمان در این بحران کرونا اظهار داشت: سیانت از اطلاعات، اموال و نیروهای انسانی یکی از ارکان مهم پدافند غیرعامل بوده و مهم‌ترین موضوع حفظ کارکنان از آسیب‌های جدی است.
دکتر کشمیری بیان داشت: بررسی و رفع مشکلات دیده‌شده در حوادث قبل و مانورها ازجمله زلزله شُنبه و مانور پرتویی سال گذشته از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی تصریح کرد: در این دوره ما با دو نوع تهدید بیولوژیکی و تکنولوژی مواجهه هستیم، این موضوع دفاع را سخت کرده و این‌یک هشیاری بالقوه و بیداری ملی می‌خواهد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوشهر گفت: فشارهای آمریکا به‌روزهای آخر نزدیک است، به‌شرط آنکه مردم همچنان باصلابت، مقاومت را حفظ و از داخل کشور به دشمن نقاط ضعف نشان ندهیم.
دکتر عبدالرحیم دادجو بابیان اینکه پدافند غیرعامل به تعبیر خیلی ساده به معنای دفاع بدون اسلحه است افزود: پدافند غیرعامل مکمل دفاع نظامی بوده و هیچ کشوری در راه توسعه خود بی‌نیاز از پدافند غیرعامل نیست. به تعبیر مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل به دنبال بی اثرسازی اثر تهدید بر پیکره کشور است.
وی تصریح کرد: با توجه به تهدیداتی که در سال‌های اخیر از سوی دشمنان ما در دستور کار قرارگرفته، ما نیازمند نوعی پدافند غیرعامل مبتنی بر دفاع هوشمند هستیم که با رویکردهای پدافندی برای حفاظت از کادر درمان و اطلاعات و دارایی‌ها در دستور کار قرار دارد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان بوشهر اظهار داشت: در زمانی که فناوری اطلاعات تمام زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده باید حملات سایبری را جدی بگیریم و تدابیر لازم در زمان بحران‌ها اندیشیده شود این مهم با تقویت زیرساخت‌ها امکان‌پذیر است.
دکتر دادجو افزود: آمریکا با اقدامات مبتنی بر تحریم  دارو و تجهیزات پزشکی نوع بی‌رحمانه‌‎ای از تروریسم را در حوزه بهداشت و سلامت علیه مردم ایران به راه انداخته تا فشار بیشتری برای تسلیم ساختن ایران وارد کند که انشاالله با صلاح قناعت این بحران را به‌زودی پشت سر می‌گذاریم.
وی یادآور شد: تمام توان خود را در جهت راهبرد رهبری در راستای عبور از این فشارها با مقاومت ملی و داخلی حفظ می‌کنیم.
انتهای پیام/ زن- ۵۰۰۰