عمومی | دانشگاه لرستان

ضرورت رعایت اخلاق و انصاف در انتقادات/ نقد منصفانه برای پیشرفت کشور


خبرگزاری ایرنا لرستان نوشت: رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه نقد مخرب و مغرضانه هیچ دستاوردی برای کشور ندارد، گفت: «نقد منصفانه باید اخلاق‌مدار و در جهت پیشرفت و آبادانی کشور،بیان شود».

دکتر خسرو عزیزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با تاکید بر اینکه نقدها باید بر اساس اخلاق اسلامی و منصفانه بیان شوند، افزود: «رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در نفی هتک حرمت مسئولان، خط بطلانی بر بی اخلاقی ها بود».

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان اظهار داشت: «بیان نقدها و ایرادات جاری در سطح کشور باید بر اساس انصاف و وجدان و در جهت بهبود امور بیان شود».

وی با بیان اینکه هیچگاه نباید اجازه دهیم نقدها مغرضانه و مخرب بیان شوند ادامه داد: «نقد مغرضانه باعث قفل شدن کارها می شود و هیچ گشایشی در پی نخواهد داشت».

دکتر عزیزی با تاکید براینکه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب همواره فصل الخطاب تمام امور کشور است، اظهار داشت: «برخی افراد در فضای مجازی با انتشار مطالبی سعی در تخریب چهره ها و توهین به مسئولان دارند در حالی که نقد منصفانه باید اخلاق مدار و در جهت پیشرفت و آبادانی کشور بیان شود».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد: «مسئولان همواره باید پاسخگو و نقدپذیر باشند اما فقط نقد منصفانه و با اخلاق اسلامی می تواند در جهت رفع چالش ها و بهبود اوضاع کشور گام بردارد».

وی اظهار داشت: «هیچ مدیر و مسولی نباید ادعا کند که تصمیمات و اقدامات انجام شده بدون هیچ عیب و نقصی انجام شده است اما انتقادات نیز باید سازنده و بدون غرض ورزی، بیان شوند».

رئیس دانشگاه لرستان تاکید کرد: «اینگونه نقدهای دور از انصاف و تخریب کننده باعث سوءاستفاده دشمنان خواهد شد و نتیجه مثبتی برای کشور و ملت به دنبال نخواهد داشت؛ بزرگان، علما و روحانیون همیشه تاکید بر رعایت دستورات و شئونات دینی و اسلامی دارند؛ چراکه رفتار و گفتار سازنده، مورد تاکید اسلام و بزرگان است».

وی تصریح کرد: «نقد مغرضانه، جز تضعیف دولت و نظام، هیچ حاصلی برای ملت نخواهد داشت».

منبع: خبرگزاری ایرنا لرستان، ۵ آبان‌ماه ۹۹.