عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

مراسم تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد./قدردانی از زحمات خانم دکترمحبی با حضور هیات رییسه ومدیران دانشگاه/تاکید ریاست دانشگاه بر توجه به موضوع غذا

به گزارش وب دا؛ مراسم تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا با حضور هیات رییسه، مدیران ستاد دانشگاه، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو در سالن رزوبهان برگزار شد .

دکترعلی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تقدیر از زحمات چندین ساله هیات رییسه های قبلی و روسای سابق در ارتقای دانشگاه ، گفت: اجر این خدمات بعنوان باقیات و صالحات باقی خواهد ماند و دانشگاه امروز با آن زحمات به بلوغ چهل سالگی خود رسیده است.

دکترخالقی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمینه غذا، افزود: موضوع غذا از اصلی ترین موضوعات روز است که در امر پیشگیری بسیار مهم می باشد و ریشه بسیاری از مشکلات جامعه امروز عدم استفاده صحیح از مواد غذایی و مغفول ماندن اصلاح الگوی مصرف می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار داشت: حوزه غذا و دارو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این باید در سیاستگذاری صحیح مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا در نوسانات و تغییرات اقتصادی، خدمات دارویی حوزه سلامت مردم نگرانی نداشته باشند و در خصوص نگهداری و محافظت از تجهیزات گران قیمت پزشکی باید مدنظر متولیان درمان باشد.

دکترخالقی پرداخت بخش عظیمی از بدهی های دارویی از طریق اوراق مشارکت را ازکارهای بزرگ دانشگاه دانست.

ریاست دانشگاه اظهار داشت : آموزش، استفاده صحیح و مصرف منطقی داروها و فرهنگ سازی بین مردم، پزشکان و داروسازان در این خصوص از جمله برنامه های مورد تاکید معاون جدید غذا و دارو خواهد بود.

در ادامه دکترصفورا محبی ضمن تشکر و قدردانی از هیات رییسه، مدیران و کارکنان معاونت غذا ودارو، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای معاونت ارایه نمود.

در این جلسه دکتر مریم بهمنیار معاون غذا وداروی دانشگاه به اهمیت حوزه غذا و دارو اشاره کرد و گفت: یک طرف بحث غذا است که بحث پیشگیری می باشد و از طرف دیگر بحث داروست که در درمان بیماری ها حیاتی می باشد.

گفتنی است در پایان با اهداء لوح از زحمات خانم دکترصفورا محبی در طول تصدی مسوولیت معاونت غذا و دارو قدردانی شد و حکم خانم دکتر بهمنیار بعنوان معاون غذا و داروی دانشگاه قرائت و به ایشان تقدیم گردید .