عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اهم مطالب مطرح شده توسط دکتر آشناگر استاندار سمنان در دیدار با دکتر صالحی عمران ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ، اهم مطالب مطرح شده توسط دکتر آشناگر استاندار سمنان و هیات همراه با دکتر صالحی عمران  ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور  به شرح ذیل مطرح گردید.

استاندار سمنان

مهارت و بازار کار ارتباط مستقیمی با هم دارند/ مهارت دانشجویان افزایش یابد

استاندار سمنان با بیان اینکه مهارت و بازار کار ارتباط مستقیمی با هم دارند، گفت: اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد

با اشاره به جایگاه ممتاز و ارزشمند استان سمنان در کشور اظهار کرد: سمنان، استانی آرام، امن و با مردمانی صمیمی و مهربان است که ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، صنعتی و معدنی و ... را در خود جای داده است .

او با تجلیل از نقش موثر و اقدامات انجام‌شده توسط مدیران دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان سمنان گفت: به همکاری و مشارکت با دانشگاه فنی و حرفه‌ای تمایل داریم و به ازای ۷۰ درصد اعتبارات اختصاص‌یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، این استانداری نیز ۳۰ درصد مشارکت خواهد کرد .‌

آشناگر با انتقاد از شیوه نظری و تئوری آموزش در کشور گفت: شیوه و روش آموزش در کشور ما باید تغییر کند .

او اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی آموزش در کشور ما، تاکید بیش از حد به تربیت و پرورش کارشناس بوده؛ در حالی که کشور با کمبود تکنسین و نیروی ماهر مواجه است .

استاندار سمنان گفت: دانش‌آموختگان رشته‌های نظری زیاد هستند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد .‌

او با تاکید بر ضرورت بروزرسانی تجهیزات و امکانات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ما متناسب با تکنولوژی روز نیست و این امر بازار کار را محدود می‌کند ..‌

استاندار سمنان :

آماده تقویت همکاری هستیم

استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه آماده تقویت همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش‌های مختلف هستیم، گفت: به ازای ۷۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، این استانداری نیز ۳۰ درصد مشارکت خواهد کرد .

علی رضا آشناگر بیان کرد: دانش آموختگان رشته‌های نظری زیادند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد .‌

وی افزود: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ما متناسب با تکنولوژی روز نیست و لذا این امر بازار کار را محدود می‌کند لذا می خواهیم تا این زیرساخت ها به خوبی تقویت شوند.

استاندار سمنان :

شیوه و روش آموزش در کشور ما باید تغییر کند

آشناگر با انتقاد از شیوه نظری و تئوری آموزش در کشور گفت: شیوه و روش آموزش در کشور ما باید تغییر کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی آموزش در کشور ما، تاکید بیش از حد به تربیت و پرورش کارشناس محسوب می‌شود اضافه کرد: در حالی که کشور با کمبود تکنسین و نیروی ماهر مواجه است.

وی تصریح کرد: دانش آموختگان رشته‌های نظری زیادند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد.‌

آشناگر با اشاره به اینکه تمایل به همکاری و مشارکت با دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد اظهارداشت: به ازای ۷۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، این استانداری نیز ۳۰ درصد مشارکت خواهد کرد.

استاندار سمنان :

همکاری استانداری سمنان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقویت می‌شود

استاندار سمنان با بیان اینکه زمینه‌های تقویت همکاری استانداری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، گفت: این همکاری با اعتبارات ۳۰ درصدی از سوی استانداری و ۷۰ درصدی دانشگاه انجام می‌شود .

استاندار گفت: دانش آموختگان رشته‌های نظری زیادند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد .‌

وی در خاتمه افزود: سمنان، استانی پر ظرفیت و کم جمعیت است که توجه به نیازهای آن می‌تواند در پذیرش سر ریز جمعیت استان‌های مجاور و ایجاد اشتغال برای کشور موثر باشد .

استاندار: سمنان جزو سه استان برتر کشور در کاهش نرخ بیکاری است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان با تکیه بر مهارت آموزی به عنوان راهکار اشتغالزایی جزو سه استان برتر کشور از لحاظ کاهش نرخ بیکاری است .

آشناگر ابراز داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای براساس رویکرد مهارت‌آموزی نقشی مهم در اشتغالزایی، رونق و جهش تولید دارد .

وی  ادامه داد: نهضت مهارت آموزی و آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و استان سمنان با سرلوحه قرار دادن این راهبرد توانسته است در زمینه اشتغالزایی خوب عمل کند .

آشناگر بیان کرد: استان سمنان به دلیل جاذبه‌های شغلی زیادی که دارد در زمینه اشتغالزایی کمک حال استان‌های دیگر است و نیروی کار از استان‌های دیگر نیز برای اشتغالزایی به این استان می‌آید .

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی مهارتی باید جزو دغدغه مردم برای رفع بیکاری محسوب شود و مردم بدانند مهارت آموزی و افزایش آموزش های فنی و حرفه ای راهکار مهم کاهش بیکاری در جامعه است .

استاندار سمنان اظهار داشت: استان سمنان دارای واحدهای صنعتی و معدنی قدرتمند است که در کشور نیز مطرح هستند و به دلیل داشتن اراضی بدون مانع می‌تواند پذیرای سر ریز استان‌های پرجمعیت باشد .

استاندار سمنان:

لزوم کاستن از فاصله کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تکنولوزی روز دنیا

استاندار سمنان بر ضرورت کاستن از فاصله کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تکنولوزی روز دنیا تاکید کرد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور متناسب با تکنولوزی روز نیستند .

وی با اشاره به جایگاه ممتاز استان سمنان در سطح کشور اظهار کرد: استان سمنان، استانی آرام، امن و با مردمانی صمیمی و مهربان است که ظرفیت های فراوان فرهنگی ، صنعتی و معدنی و ... را در خود جای داده است.

وی با تجلیل از نقش موثر و اقدامات انجام شده توسط مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح استان سمنان خاطرنشان کرد: تمایل به همکاری و مشارکت با دانشگاه فنی و حرفه ای را داریم و استانداری سمنان به‌ازای ۷۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، ۳۰ درصد مشارکت خواهد داشت.‌

استاندار سمنان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

همکاری استانداری سمنان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای تقویت می‌شود

آشناگر در ادامه با تاکید بر ضرورت بروز رسانی تجهیزات و امکانات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ما متناسب با تکنولوژی روز نیست و لذا این امر بازار کار را محدود می‌کند .

وی در خاتمه افزود: سمنان، استانی پر ظرفیت و کم جمعیت است که توجه به نیازهای آن می‌تواند در پذیرش سر ریز جمعیت استان‌های مجاور و ایجاد اشتغال برای کشور موثر باشد .

علیرضا آشناگر :

رابطه ی مستقیم مهارت دانشجویان با بازار کار / شیوه و روش آموزش در کشور باید تغییر کند

آشناگر  همچنین اضافه کرد : یکی از مشکلات اساسی آموزش در کشور ما ، تاکید بیش از حد به تربیت و پرورش کارشناس است در حالی که کشور با کمبود تکنسین و نیروی ماهر مواجه می باشد .

استاندار گفت : دانش آموختگان رشته های نظری زیادند ، اما بازار کار برای آنان نیست و بی تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد ، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد.‌

آشناگر در ادامه با بیان ظرفیتها و توانمندی های استان سمنان عنوان کرد : استان سمنان ، استانی پر ظرفیت و کم جمعیت است که توجه به نیازهای این استان می تواند در پذیرش سر ریز جمعیت استانهای مجاور و ایجاد اشتغال برای کشور موثر باشد