عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اهم مطالب مطرح شده در نشست خبری دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اصحاب رسانه ، جراید و صدا و سیمای استان سمنان

نشست خبری دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اصحاب رسانه ، جراید و صدا و سیمای استان سمنان به میزبانی سالن جلسات دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ، اهم مطالب مطرح شده توسط دکتر صالحی عمران ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه ، جراید و صدا و سیمای استان سمنان به شرح ذیل مطرح گردید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای :

رشد ۱۰ درصدی رشته‌های کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بوده‌اند، گفت: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم .

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، اظهار کرد: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل توجه برای این استان محسوب می‌شود .

او با بیان اینکه جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشد نیاز دارد، گفت: ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش‌بینی کرده‌ایم که از لحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با کمک ما و مسوولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد توجه مسوولان و همچنین خانواده‌ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند .

صالحی‌عمران بیان کرد: همچنین نیاز است تا در این دانشگاه، تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان انجام شود تا بتوانیم شاهد استفاده‌های خوبی از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم .

وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت‌های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای پوشش داده شود .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای :

۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در این دانشگاه برنامه‌ریزی شده است، گفت: این مراکز برای توسعه مهارت‌های اشتغال مورد نیاز کشور دارای اهمیت است .

ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه ۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ریزی‌شده است ، تاکید کرد: شاهد افتتاح یک مرکز تاکنون بوده‌ایم و سعی داریم دیگر مراکز را نیز موردبررسی قرار دهیم .

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت زایی است لذا باید توجه داشت که ارتقای آموزش‌ها می‌تواند به اشتغال‌زایی جامعه کمک شایانی کند .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بابیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور ۱۷۶ دانشکده دارد، ابراز داشت: سعی داریم تا دانشجویانی را تربیت کنیم که بتوانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و در رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند

صالحی عمران بیان کرد: ما اعتقادداریم یکی از مشکلات و دغدغه‌های امروز موجود در سطح کشور، موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بی‌کار است و اگر چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر موردتوجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبرو بودیم .

برای ارتقای مهارت‌های کار و اشتغال؛

۶۰ درصد کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در آزمایشگاه و کارگاه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برای ارتقای مهارت‌های کار و اشتغال، ۶۰ درصد کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آزمایشگاه و کارگاه برگزار می‌شود، گفت: جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشند نیاز دارد و این مهم رسالت این دانشگاه است .

وی با به این اینکه  ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش‌بینی کرده‌ایم که ازلحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم، ابراز کرد:  نیاز است تا این دانشگاه  در تعامل با صنعت گران استان ارتقای بهتری یابد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بابیان اینکه شناسایی بهتر دانشگاه به صنعتگران استان سمنان سبب می‌شود تا بتوانیم شاهد استفاده‌های خوبی از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم، بیان داشت: این موضوع به ارتقای صنعت نیز کمک می‌کند .

صالحی عمرانی بابیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد که در چهار آموزشکده درس می‌خوانند، گفت: با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم شاهد اشتغال خوب این تعداد دانشجو پس از فراغت از تحصیل باشیم .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای ارتقای تجهیزات خبرداد

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی ماموریت گرا است و فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف بر همین اساس با جدیت دنبال می‌کند .
وی افزود: ورود دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار پس از پایان تحصیل از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار این دانشگاه قرار دارد .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آموزش‌های این دانشگاه به دانشجویان به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است؛ بنابراین مهارت‌آموزی که در صدر برنامه‌های آموزشی این دانشگاه قرار دارد، به نحو مطلوبی جامه عمل پوشانده می‌شود .
صالحی عمران اشتغال به کار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور دانست و گفت: دانشجویان این دانشگاه مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار می‌آموزند و با پایان تحصیل شانس بیشتری نسبت به دیگر فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها برای اشتغال دارند .
وی بر توجه بیش‌ازپیش به رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و تصریح کرد: توجه به این موضوع برطرف‌کننده مشکل بیکاری دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی است .
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اذعان داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوشبختانه آمار اشتغال مناسبی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها تاکنون داشته است و بر اساس تحقیقات انجام‌شده به‌صورت میانگین ۶۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه در کشور پس از فارغ‌التحصیلی جذب اشتغال و بازار کار شده‌اند .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

اعطای مجوز ۱۰ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مجوز ۱۰ رشته جدید به دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان داده شده است، گفت: توسعه رشته‌ها بر حسب نیاز به مهارت و اشتغال در همان استان تعیین می‌شود تا بتوانیم کاربردی‌ترین حالت آموزش‌ها را شاهد باشیم .

صالحی عمران یکی از مشکلات و دغدغه‌های امروز موجود در سطح کشور را موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار دانست و گفت: اگر چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبه‌رو بودیم .

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالانه در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی حضور داشته که نمونه آن را در سیل دو سال قبل شاهد بودیم همچنین در مقوله کرونا این دانشگاه در زمره نخستین دانشگاه‌هایی بود که برای تولید ماسک و گان و مواد ضدعفونی بلافاصله تجهیز شد و همکاران ما خیلی دقیق و خالصانه وارد عمل شدند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور :

دانشگاه فنی و حرفه‌ای رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد

صالحی عمران ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا عنوان کرد وگفت: رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی دارای ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سراسر کشور است  گفت:این دانشگاه در سطح کشور جمعیت ۱۵۰ هزار دانشجو را شامل می‌شود .

او  با اشاره به قدمت  دانشگاه فنی و حرفه‌ای قدمت اظهار داشت: یکی از دانشگاه‌های حضوری و رایگان آموزش عالی کشور برای انتقال مهارت بوده و جز دانشگاه‌های ماموریت گرا برای مهارت آموزی و کمک برای ایجاد اشتغال و تولید به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را از هدف و رسالت عمده دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه ماموریت گرا، محسوب می‌شود،  عنوان کردوافزود: رابطه تنگاتنگی با بازار تولید و کار دارد از سوی دیگر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی آموزش داده می‌شود لذا فارغ‌التحصیلان قبل از بازار کار مهارت‌ها را آموخته و در نتیجه شانس بیشتری برای اشتغال دارند .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

حدود ۶۳درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد عرصه کار شده اند

صالحی عمران گفت: استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش های فنی و حرفه ای را دارد .

با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش های فنی و حرفه ای را دارد، گفت: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی های بسیار قابل توجه برای این استان هستند .
وی ادامه داد جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشند، نیاز دارد و  ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش بینی کرده ایم که از لحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم .
با کمک ما و مسئولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه ای مورد توجه مسئولان و همچنین خانواده ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند همچنین نیاز است تا این دانشگاه تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان شود تا بتوانیم شاهد استفاده های خوبی از ظرفیت های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم
.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای :

دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۷۶ دانشکده دارد/ توسعه رشته‌ها بر حسب نیاز

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه ۱۷۶ دانشکده در سراسر کشور دارد، گفت: کلاس‌های این دانشگاه به دلیل شیوع کرونا همگی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور خبر داد؛

ثبت نام ۱۰۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

ابراهیم صالحی عمرانی  ضمن بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ هزار دانشجو از دبیرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و نظری جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور شده‌اند، بیان کرد: کار ثبت نام این دانشجویان در حال انجام است تا بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند .

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تاکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است .

وی با بیان اینکه ۶۰ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد، بیان کرد: ما دانش آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشویق می‌کنیم چرا که اولویت در این دانشگاه یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازار کار محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده شغلی شان بسیار مفید باشد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت آزمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود تا دانشجویان به صورت عملی کار را بیاموزند، تاکید کرد: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

۲.۱ هزار میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت

رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های این دانشگاه درنظر گرفته شد که اکنون بیش از ۸۰درصد آن اختصاص یافته است .

صالحی عمران ابراز داشت: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور فعال است و تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌ها همواره در اولویت کاری این دانشگاه است .

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای به روز رسانی و تقویت تجهیزات کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور لازم است .

وی بیان کرد: متناسب با پیشرفت علم و تکنولوژی کارگاه‌ها نیاز به بروز رسانی دارد  و استفاده از ظرفیت صنایع در بخش تجهیز کارگاه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد .

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه آمادگی امضای تفاهم‌نامه و تقویت همکاری با صنایع را دارد، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی می‌توانند نام تجاری واحد صنعتی خود را بر روی دستگاه‌هایی که در اختیار کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای قرار می دهند نصب کنند تا تبلیغی برای کارشان باشد و هم از نیروی آموزش دیده و تخصصی مراکز برای ارتقای کار خود استفاده کند .

وی اضافه کرد: ۲۰۰ هزار دانشجو در ۱۷۶ دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و ۸۰ درصد دانشجویان در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: رسالت این دانشگاه تربیت نیروی کار با علم و مهارت است و برای تحقق این راهبرد ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور :

آزمایشگاه‌ دانشگاه باید زیباتر از کلاس‌های آن باشد/ نیاز ۳۰۰۰ میلیاردی برای بروزرسانی کارگاه‌ ها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از بروزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: برای بروزرسانی کارگاه‌ها و تجهیز آنها به امکانات آزمایشگاهی بروز به اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است که این رقم با توجه به اعتبارات ناچیز تخصیصی به این بخش، امری غیرممکن است .

ابراهیم صالحی عمران ۳ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان اظهار کرد: حدود سه هزار و ۶۰۰کارگاه در سراسر کشور در زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای داریم که این کارگاه‌ها نیازمند بروزرسانی تجهیزات هستند .

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیازمند بروزرسانی مستمر هستند افزود: با توجه به سرعت تغییر و رشد فناوری‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به طور مستمر و مداوم نیازمند تجهیز هستند و تجهیز آنها به آخرین تجهیزات آزمایشگاهی، اعتبارات زیادی نیاز دارد .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از افزایش اعتبارات تخصیصی به کارگاه‌های این دانشگاه در سراسر کشور اضافه کرد: با وجود افزایش اعتبارات این بخش و جذب بالای این اعتبارات اما با توجه به هزینه بالای تجهیزات و نیاز مستمر به بروزرسانی، این اعتبارات جوابگوی نیاز فعلی نیست .

وی از رشد قابل توجه اعتبارات تخصیصی خبر داد و گفت: در اعتبارات سال ۹۹ بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بروزرسانی کارگاه‌های این دانشگاه جذب شده که در مقایسه با اعتبارات این بخش در سال‌های قبل رشد قابل توجهی است .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای :

ارتقای مهارت مهم‌ترین ماموریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ارتقای مهارت برای کمک به اقتصاد کشور را مهم‌ترین ماموریت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در کشور ۱۷۶ دانشکده فنی و حرفه‌ای وجود دارد .

وی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی ماموریت گرا است و فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف بر همین اساس با جدیت دنبال می‌کند.

وی افزود: ورود دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار پس از پایان تحصیل از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از آموزش‌های این دانشگاه به دانشجویان به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی است؛ بنابراین مهارت‌آموزی که در صدر برنامه‌های آموزشی این دانشگاه قرار دارد، به نحو مطلوبی جامه عمل پوشانده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای :

استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش های فنی و حرفه ای را دارد/ دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یک دانشگاه ماموریت گرا

وی افزود: این دانشگاه از لحاظ شاخص‌های سرانه بودجه، از وضعیت خوبی برخوردار است زیرا سرانه دانشگاه متاثر از آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه بوده است و شاخص‌های آن بیشتر دانش آموزی بوده است لذا سال گذشته این امر به آموزش و عالی منتسب شد و در حال رایزنی هستیم که شاخص‌های متعدد آن از جمله تغذیه و … اصلاح تا مشکلات رفع شود .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه عمدتاً جذب اشتغال می‌شوند و به صورت میانگین شاهد اشتغال ۶۳ درصد از دانشجویان در سراسر کشور بوده‌ایم که آمار اشتغال مناسبی در قیاس با دیگر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور :

نزدیک بودن به پایتخت و صنعتی بودن استان سمنان طرفیت بالایی است

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، گفت: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل توجه برای این استان هستند .

با کمک ما و مسئولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه ای مورد توجه مسئولان و همچنین خانواده ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند همچنین نیاز است تا این دانشگاه تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان شود تا بتوانیم شاهد استفاده های خوبی از ظرفیت های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم .
وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش بینی می کنیم ظرفیت های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای پوشش داده شود .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:

رسالت‌ مهم سیستم آموزشی کاهش وابستگی دانشجو به استاد است

صالحی عمران درباره جشنواره ملی فرصت کرونایی گفت: جشنواره ملی فرصت کرونایی نشان از بهره برداری مناسب ازفضاهای مجازی و اهمیت تولید محتوا دارد که این عامل به عنوان یکی از چالش‌های اساسی در آموزش شناخته شده است؛ چرا که که در صورت رسیدن دانشجو به تولید محتوا می‌توانیم انتظار رسیدن او به آموزش خوب را داشته باشیم .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: باید بگویم که جشنواره ملی فرصت کرونایی تاثیر بسیار زیادی در انتقال یادگیری به دانشجویان دارد و می‌تواند باعث رشد و شکوفایی استعداد دانشجویان شود .

او گفت: در حوزه‌های مهارتی، بهداشتی و آموزشی مسابقاتی را بین دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار کردیم تا دانشجویان بتوانند در زمینه‌های مختلف تولید محتوا کنند. از آنجایی که این روز‌ها به علت ویروس کرونا آموزش‌ها در بستر سامانه مجازی یا الکترونیکی به دانشجویان ارائه می‌شود تولید محتوای مناسب آموزشی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش‌ها در این زمینه است .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه بیان کرد: همزمان با برگزاری جشنواره ملی فرصت کرونایی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای توانستند بیش از ۱۵۰۰ تولید محتوا داشته باشند و در انتها ۱۹ اثر منتخب جشنواره شد، در واقع این کار فضای مناسبی را به استقلال دانشجویان در یادگیری اختصاص می‌دهد .