عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

نادیده گرفتن رعایت فاصله اجتماعی، اثرگذاری استفاده از ماسک را کاهش می دهد

وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری متذکر شد، عدم توجه به رعایت فاصله اجتماعی اثرگذاری استفاده از ماسک را به شدت کاهش می دهد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی تلفنی در بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای استان در سومین روز از آبان ماه ۹۹ در خصوص علل افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا اظهار داشت: آمار فوتی های ناشی از کرونا، به دنبال افزایش موارد مبتلا به این این بیماری رو به افزایش است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در اوج شیوع بیماری کووید ۱۹ هستیم و سلامت و جان، افراد پیر، بیماران زمینه ای و افرادی که فاکتور های خطر را دارند مانند مبتلایان به دیابت، زنان باردار، ... در خطر است.
وی با بیان اینکه، پاییز و زمستان امسال متفاوت و نیازمند مراقبت جدی برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی است، پوشیدن لباس گرم با توجه به تغییر شرایط دمایی و داشتن تغذیه مناسب، استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی به اندازه ۲متر با دیگران، پرهیز از تشکیل و حضور در تجمعات برای پیشگیری از سرماخوردگی و سخت شدن تشخیص اولیه سرماخوردگی از ابتلا به کرونا را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به خطر ابتلای افراد به کرونا به دنبال بروز علایم سرماخوردگی ساده و سخت بودن تشخیص اولیه آن برای فرد و تصور ابتلا به کرونا و مراجعه به مراکز درمانی یادآور شد، افراد تنها در صورت داشتن تب طولانی مدت، تنگی نفس و فاکتور های خطر همچون کهولت سن ، دیابت و بیماری زمینه ای به مراکز درمانی مراجعه و از مراجعه مکرر به مراکز درمانی خودداری نمایند.