عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

تاکید معاونت هماهنگی واموراقتصادی استانداری کردستان برحمایت ویژه دستگاه های اجرایی وبخش خصوصی از دانشگاه فنی و حرفه ای استان

هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان برگزارگردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه­ای استان کردستان روز پنجشنبه اول آبان هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان در دانشگاه فنی و حرفه­ای استان کردستان با حضور تمامی اعضای کارگروه و روسای دانشکده و آموزشکده­های فنی و حرفه­ای استان برگزار گردید . شیردل رئیس دانشگاه فنی و حرفه­ای استان کردستان ضمن تبریک ماه ربیع الاول و خیر مقدم به حاضرین از معاونت محترم استاندار به خاطر تشکیل جلسه در دانشگاه فنی تقدیر و سپاسگزاری نمودند و سپس گزارش مفصلی از تاریخچه دانشگاه، اهداف و ماموریت­های دانشگاه، تعداد مراکز استان، تعداد رشته ها و پتانسیل و توانمندی­های دانشگاه، اشتغال بیش از ۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه، بکارگیری بیش از ۴۰۰ نفر فارغ التحصیلان جوان به عنوان مدرسین حق التدریس که تاثیر زیاد در کاهش نرخ بیکاری در استان دارند، نقش دانشگاه فنی و حرفه ای استان در تولید ماسک و البسه، تجهیز و راه اندازی کارگاه­ها و آزمایشگاه­ها توسط اساتید و دانشجویان، معرفی پروژه­های ساخت آماده تجاری­سازی توسط اساتید و دانشجویان را ارائه نمودند. و خواستارحمایت معاون محترم استاندار و اعضای کارگروه از مجموعه دانشگاه و طرح های پژوهشی اساتید و دانشجویان شدند.

جعفری معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای برخلاف بسیاری از مراکز آموزش عالی رسالت اصلی خود را در تربیت دانش آموختگان هدفمند و توانا که نقش مهم در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری ایفاد می کنند به ظهور رسانده است و ضمن خرسندی از تشکیل جلسه در دانشگاه فنی و حرفه­ای اظهار داشتند در جلساتی که با آقای شیردل در استانداری داشتیم و گزارشی از توانمندی­ها و پتانسیل موجود در مراکز استان و علی الخصوص اشغال­زایی و موفقیت فارغ التحصییلان دانشگاه را ارائه داده بودند ، دوست داشتم این جلسه مهم در دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار گردد. وی افزود تمایز مهمی که دانشگاه فنی و حرفه­ای نسبت به دانشگاه­های دیگر دارد این است که نیاز بازار کار در سطح افراد ماهر و تکنیسین را جزو اهداف اصلی خود قرار داده است، خوشبختانه طبق آمارها و گزارشات جناب آقای شیردل ، این دانشگاه در راستای رسیدن به این اهداف گام­های تاثیر گذاری انجام داده است که مایه افتخار و خوشحالی اینجانب می­باشد. در حال حاضر شرایط کشور به گونه­ای است که ما نیازمند افرادی هسیتم که توانایی انجام دادن کار را به معنای واقعی داشته باشند و دستگاه­­ های اجرایی و بازار کار به آنها نیازمند باشند. پس باید ما از این منظر به دانشگاه فنی و حرفه­ای توجه ویژه داشته باشیم و به آن اهمیت دهیم. از تمامی اعضای کارگروه و بخش خصوصی می­خواهم به عنوان الگوی موفق مراکز آموزش عالی استان  با تمام وجود از دانشگاه فنی و حرفه ای و پروژه­ های ساخت اساتید و دانشجویان حمایت نمایند و دانش آموختگان این دانشگاه را در اولویت تسهیلات و امکاناتی که به استان اختصاص داده می­شود قرار داده و همه ارگان­ها در سطح استان باید نگاه ویژه به افراد نوآور این دانشگاه داشته باشند. و همچنین از دکتر محمدی معاون محترم برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر کارگروه خواستند دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان عضو کارگروه منصوب شوند و اضافه کردند دانشگاه فنی و حرفه­ای از لحاظ دانشگاه بودنش زیر مجموعه کارگروه پژوهش می­باشد و از لحاظ شغل و فنی و حرفه­ای بودنش جزو کار گروه اشتغال محسوب می­گردد و در هر دو سمت فعالیت خود را انجام می­دهد و ما می­خواهیم از این دانشگاه حمایت کامل را انجام دهیم و بتوانیم این دانشگاه را هرچه بهتر به افراد جامعه معرفی کنیم و متقاضیان بیشتری را جذب این دانشگاه کنیم، زیرا هرچقدر ما بتوانیم افراد با استعداد بیشتری به این دانشگاه معرفی کنیم، قطعا اثر بخشی بیشتری در راستای تامین نیروی متخصص کشور و نوآوری در زمینه­های مختلف شغلی ایجاد خواهد شد. در اینجا از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار دارم کمک های لازم را به دانشگاه به عمل آورند و از آقای شیردل می خواهم موارد مطرح شده جلسه را شخصاً از طریق دفتر اینجانب و دکتر محمدی پیگیری نمایند.