عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

دریافت نسخه الکترونیکی ویژه نامه هفته جهانی فضا ۲۰۲۰: ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند

در کشور خودمان بسیاری ارتباطات مهم نظیر اتصال شعب بانکی و خودپردازها، یا انتقال صدا و تصویر بین مراکز استانی صداوسیما بر مبنای استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای شکل گرفته‌اند.

علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارها نظیر تاکسی‌های اینترنتی که خدمات مفیدی به جامعه ارائه می‌کنند، از امکان تعیین موقعیت ارائه شده توسط منظومه‌های ماهواره‌ای بهره می‌برند. انتخاب شعار «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند برای هفته جهانی فضا در سال جاری، بیانگر امکان ارتقای بیشتر زندگی بشر با استفاده از ماهواره‌ها و فناوری‌های مرتبط با آنهاست.

ماهواره‌ها در زمینه‌های متعددی می‌توانند سبب بهبود سطح زندگی بشر شوند، زمینه‌هایی مانند ارتباطات و انتقال اطلاعات، هواشناسی، کشاورزی، پیشینی و مدیریت بلایای طبیعی، پزشکی از راه دور و حفاظت از منابع طبیعی ما در پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان قطب توسعه فناوری‌های فضایی و کاربردهای مرتبط با آن در کشور، مصمم هستیم تا با بهره گیری از توان، تخصص، تلاش و پشتکار فرزندان این مرز و بوم، امکان بهره‌مندی هرچه بیشتر مردم این سرزمین را از این فناوری فراهم کنیم و امیدواریم با فراهم شدن هماهنگی بیشتر میان ارگان‌های اثرگذار، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی، گام‌های موثری در جهت ارتقای سطح زندگی عموم جامعه با استفاده از فناوری فضایی و ماهواره‌ها برداریم. آنچه در این ویژه نامه ملاحظه خواهید کرد بیان بخشی از تلاش‌هایی است که در پژوهشگاه فضایی ایران، برای دستیابی به این هدف انجام شده است.


حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران


دریافت نسخه pdf ویژه‌نامه