عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ارتقا سلامت خانوار با اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر محمدمهدی خواجه ئیان در نشست کمیته‌های برنامه ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» گفت:‌ این طرح ملی که اجرای آن به صورت آزمایشی در چند استان انجام شد، با هدف ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها برای تغییرِ شیوه و انتخاب سبک زندگی سالم در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور درگیر ویروس کرونا است افزود: اجرای این طرح که در آن هر خانوار دارای یک سفیر سلامت است، می‌تواند با افزایش سطح سواد سلامت خانواده‌ها، نقش مهمی در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس داشته باشد.
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی نیز در خصوص انتخاب سفیران سلامت گفت: برای اجرای طرح ملیِ هر خانه یک پایگاه سلامت از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود که مورد تایید و نفوذ در خانواده، دارا بودن سن بالای ۱۸ سال و سواد بالای هشت کلاس شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است و به ازای هر ۱۰ تا ۱۵ سفیر سلامت یک رابط سلامت جذب و تربیت می‌شود.
حمیدرضا رصافیانی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اجرای این طرح، سفیران سلامت با برخی اصول پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، تغذیه سالم، کمک‌های اولیه، توان‌بخشی و برخی موارد دیگر آشنا و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای این برنامه گفت: رسانه‌ها در این مسیر نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی دارند که می‌توانند با اطلاع‌رسانی بیشتر مردم را به مشارکت در اجرای این طرح تشویق کنند و در این راه لازم است از کلیه ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کرد.
این مسئول بهداشتی همچنین از تهیه موشن گرافیک و نرم‌افزار برای ارائه بهتر آموزش‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰