عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

با حضور رییس و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه از تنها روشندل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تجلیل شد

با حضور رییس و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه از تنها روشندل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تجلیل شد

به مناسبت ۱۵ اکتبر  روز جهانی عصای سفید در تاریخ ۲۷ مهر ماه و نزدیک بودن با اولین روز ماه خجسته و مبارک ربیع الاول از تنها همکار روشندل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس سرکار خانم شهلا امیری به پاس تلاش وکوشش صادقانه با اهداء لوح تقدیر تجلیل گردید .

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی  فارس دکتر ابراهیم زارع رییس مرکز به همراه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و تنی چند از  دیگر مسئولین و همکاران در روز یکشنبه  ۲۷ مهر ۹۹ به دفتر کار روشندل مرکز  رفته و  با اهداء لوح و  تقدیم دسته گل به وی تبریک گفتند .

درمتن این لوح تفدیر آمده :

چشم دل باز کن که جان بینی آن چه نادیدنی است آن بینی گر به اقلیم عشق روی آری همه آفاق گل‌ستان بینی

همکار گرامی سرکار خانم شهلا امیری

سلام علیکم ، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی "عصای سفید"، روز گرامی داشت پرچم استقلال روشندلان و به پاس تقدیر از خدمات ارزنده و تلاش‌های سازنده سرکارعالی در مرکز این لوح تقدیر به شما فرهیخته ای که در زلال شعور و صفای فطرت خدایی ، جلال و جمالِ جهاندار جان آفرین را می نگرید و با چشم لامسه خود با همه کس و همه چیز سخن می‌گویید و حتی با تعمّق در گردش حکیمانه ی چرخ روزگار ، به میهمانی همه نشانه های خلقت  می روید، تقدیم می‌گردد . توفیق روز افزون و بیش از پیش شما را از خداوند منان مسئلت دارم. محفوظ و منصور باشید . ابراهیم ز ار ع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس

لازم به  ذکر است ‏۱۵ اکتبر به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده است.‏در میان وسایل کمک حرکتی نابینایان، می توان عصای سفید را به عنوان پرچم استقلال آنها قلمداد کرد.‏عصای هور یا عصای بلند بعد از جنگ جهانی دوم، به عنوان یک وسیله کمک حرکتی برای نابینایان ابداع شد.‏ این عصا، ابتکار یک عکاس شهر بریستول کشور انگلستان بود. جیمز بیگز که در اثر سانحه بینایی خود را از دست داد، برای در امان بودن از خطر وسایل نقلیه با یک ابتکار تاریخی، عصایی به رنگ سفید به دست گرفت تا برای همگان به راحتی قابل دید باشد.‏ این عصا همچنین به دلیل بلندی به فرد امکان می دهد تا مانع ها و تغییرهای بر سر راه خود را تشخیص بدهد .

انوار سیمگون ازلی و پرتو حقایق ابدی رفیق طریقتان باد .