عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گلستان

۶ شهرستان استان گلستان در وضعیت سفید کرونا، قرار دارد

ستاد کرونای استان گلستان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و روسای دستگاه های مختلف استان گلستان، ۲۷ مهرماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه، گفت: در حال حاضر، روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان گلستان با افزایش خفیف مواجه شده است.

دکتر عبدالرضا فاضل افزود: شهرستان های آق قلا،بندرترکمن، گمیشان، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه در وضعیت سفید، شهرستان بندرگز همچنان در وضعیت قرمز، شهرستان های کردکوی و گنبد در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت ابتلا به کرونا در شهر و روستاهای استان را از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۱ مهرماه جاری، مورد بررسی قرار دادیم که براساس آمار مشخص شد آمار ابتلا در شهر ها نسبت به روستاها، بیشتر است و این می تواند نتیجه عملکرد خوب کمیته های سلامت روستاهای استان باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان اشاره کرد: در حال حاضر ۲۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

گفتنی است: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ فوتی براثر کرونا در استان ثبت شده است.

شایان ذکر است: در این جلسه دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارش مختصری درباره وضعیت کرونا در شهرستانها و صنایع و ... ارائه کرد.


مصوبات این جلسه:

سازمان تبلیغات اسلامی عضو ستاد شهرستانی در استان بشود

برگزاری دو نمایشگاه تخصصی در استان بدون حضور مردم و با وجود متخصصین، بلامانع است.

مورد تایید قرار گرفتن دو شهید مدافع سلامت استان به نامهای دکتر مصدق از پزشکان عمومی استان و آقای فغان کیا از پرسنل بیمارستان کردکوی

برگزاری یک برنامه ورزش همگانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با مدت زمان کوتاه، به مناسبت هفته تربیت بدنی، بلامانع است.

زمان برگزاری جشن در تالارها، ۲ ساعت است که این موضوع توسط اماکن کنترل بشود.
در کارتهای دعوت زمان مراسم، قید شود.