عمومی | دانشگاه سیستان و بلوچستان

افتتاح پروژه‌ی ساختمان حکمت با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان

پروژه ساختمان حکمت، صبح روز یکشنبه ٢٦ فروردین ماه ٩٦ با حضور آیت ا...سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه زاهدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر علیرضا بندانی، طی سخنانی ضمن تبریک سال جدید در مورد افتتاح این پروژه و سایر طرح هاى در دست اقدام دانشگاه گفت: خوشبختانه با وجود تمام مشکلات موجود با همکاری تمام مسئولان ودست اندرکاران، شاهد بهره بردارى از این پروژه در دانشگاه هستیم و از این بابت خدا را شکر گذار هستیم.

وی در مورد امکانات این ساختمان افزود: این فضا که در اختیار دانشکده‌ی تربیت بدنی و علوم تربیتی و روانشناسی قرار گرفته است، جمعا دارای دو کلاس سمعی وبصری، لابراتوار زبان، آزمایشگاه های ورزشی و حرکتی، چند کلاس‌ و سالن تمرینات ورزشی میباشد که در حال حاضر به خاطر محدودیت فضاهای آموزشی با دانشکده روانشناسی بطور یکجا مورد استفاده قرار می گیرد. ایشان افزود: ما در این مجموعه ٢٥٠٠ متر مربع را به فضای سبز و محوطه سازی اختصاص داده‌ایم که ٥٠٠ مترمربع آن انجام شده و بقیه در دست اقدام است. وی یاد آور شد در این مجموعه ٢٧٠٠ متر مربع احداث بلوار و آسفالت آن را داشته ایم که در حال اتمام می‌باشد.

دکتر بندانی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های دیگر دانشگاه مانند دانشکده هنر ومعماری (حدود 5000 متر مربع) و پروژه دانشکده علوم (حدود 10000 مترمربع) اشاره کرد و اظهار امیدوارى نمود تا این پروژه‌ها درسال جارى به بهره برداری برسد.

ایشان پروژه کتابخانه بنیاد قلم چی درفضایی بالغ بر ٣٠٠٠ مترمربع، طرح اکو پارک انرژى (مرکز فرهنگی تفریحی)، ساماندهی پارکینگ‌های دانشگاه و گشایش درب ورودی بلوار بقیه ا... در محدوده زیباشهر را از دیگر طرح های در دست اقدام امسال یاد نمود.

ایشان از بحث راه اندازی صنعتی‌ترین سلف سرویس در میان دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: این سلف سرویس در نوع خود در سطح دانشگاه‌های کشور، چه به لحاظ صرفه جویی در مصرف انرژی و چه به لحاظ مسائل فنی، منحصر به فرد است و امید است به زودی مراحل نهایی را طی کرده، به بهره برداری برسد.

وی در ادامه افزود: بنیاد خیرین مصلی نژاد پس از احداث پروژه اتاق اساتید دانشکده علوم، قرار است تا پروژه دیگری را در سال جاری برای دانشگاه احداث نماید.

ایشان از ساخت اولین دبیرستان دانشگاه در دو بخش دخترانه و پسرانه در حاشیه شهر خبر داد و اعلام نمود که با مساعدت تمام همکاران، این طرح خداپسندانه هر چه سریع تر انجام خواهد پذیرفت و همچنین دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه نیز از حیث آموزشی، یک دبیرستان دخترانه و یک دبیرستان پسرانه حاشیه شهر را مورد حمایت قرار خواهند داد.

ایشان در خاتمه اظهار امیدواری نمود تا با افتتاح این پروژه ها تا پایان سال جاری، دانشگاه دیگر نیازی از نظر فضاهای آموزشی احساس نکند.