عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر: نظارت کارشناسان بهداشت محیط بوشهر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه صفر

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی اظهار داشت: تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا برگزاری مراسم‌های مذهبی و آئینی به صورت عادی و برگرفته از اعتقادات، در جریان بوده، اما با انتشار بیماری کرونا این روند با مخاطره مواجه شده است.
وی تصریح کرد: برقراری تعادل میان مراسم‌ها، آئین‌ها و فرایض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان در زمان وقوع بیماری‌های همه‌گیر در دنیا یکی از حساس‌ترین موضوعات بوده که نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: با عنایت به اهمیت حفظ بهداشت محیط در محل‌های برگزاری مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در شرایط مقابله با بیماری کووید ۱۹، این مرکز اقدام به توجیه دست‌اندرکاران، قبل از برگزاری مراسم عزاداری به ویژه در زمینه فراهم نمودن اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده، نصب پلاکاردهای آموزشی کرد.
وی بیان کرد: توجیه عدم حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، مدیریت ساعت و زمان برگزاری و سایر موارد از دیگر اقدامات مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در ایام محرم و صفر بوده است.
مهندس فخرایی اظهار داشت: در این راستا جلسات متعددی ازجمله جلسه با مسئولین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر به عنوان مسئول اجرای دستورالعمل بهداشتی محرم و همچنین امام جمعه شهر چغادک برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری مراسم به منظور نظارت هر چه بیشتر بر پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا ویروس، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط همه‌روزه به محل‌های برگزاری مراسم مراجعه و نسبت به نظارت و آموزش به خادمین و عزاداران به خصوص در زمینه رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک، عدم توزیع پذیرایی در حین برگزاری و رعایت زمان برگزاری مراسم اقدام می‌کردند.
مهندس فخرایی بیان کرد: در این راستا ۳۱۵ بازدید از مساجد، حسینیه‌ها و ... صورت گرفت و نتایج جهت پیگیری و اطلاع‌رسانی به سازمان تبلیغات اسلامی در قالب ۳۰ مکاتبه اعلام شد.
رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ضمن قدردانی از همراهی همه‌جانبه مسئولین به ویژه فرماندار شهرستان بوشهر در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم و صفر خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام باقی‌مانده عزاداری ماه صفر ضروری است.
انتهای پیام/ا.س-۳۰۰۰