عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

ارائه وبینار "نقش بانوان ایرانی در فناوری فضایی" در کارگاه تخصصی "نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات و...

در این رویداد موضوعات مختلفی با محور یت آموزش و توانمندسازی زنان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پیشرفت اقتصادی ایشان و استفاده از مزایای آن در دستیابی به توسعه پایدار مطرح می‌شود.

در روز اول این کارگاه پس از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی دو کشور با پیام سرکار خانم دکتر ابتکار، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، شروع به کار کرد. بعد از آن سخنرانی وزیر توانمندسازی زنان و کودکان جمهوری اندونزی، سرکار خانم ای گوستی ایوبینتنگ دارماواتی، انجام شد.

در ادامه، گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در موضوع توانمندسازی زنان، توسط سرکار خانم سامعی، مشاور وزیر ارتباطات در حوزه زنان و خانواده ارائه شد. این ارائه شامل گزارش تعدادی از زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله پژوهشگاه ارتباطات، سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی، در این خصوص بود.

نماینده پژوهشگاه فضایی و سازمان فضایی ایران در این رویداد گزارشی از عملکرد بانوان ایرانی و توانمندی‌های ایشان در حوزه فضایی ارائه دادند. در این ارائه بعد از معرفی مختصری از وظایف سازمان و پژوهشگاه فضایی، آماری از سطح تحصیلات، انتشارات علمی و روند رشد میزان تولیدات علمی بانوان در پژوهشگاه فضایی ارائه شد.

همچنین به مشارکت موثر این بانوان متخصص در ساخت ماهواره‌ها و انجام پروژه‌های کاربردهای فضایی اشاره و از رویداد تخصصی بانوان در حوزه فضایی که سال گذشته توسط پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شده بود، به عنوان اقدامی برای توجه به توسعه و تثبیت نقش بانوان در صنعت فضایی ایران یاد شد. در ادامه نیز گزارش مختصری از فعالیت‌های ترویجی سازمان و پژوهشگاه در حوزه فضایی برای کودکان و نوجوانان ارائه شد و در نهایت همکاری‌های بین‌المللی این دو نهاد در حوزه فضایی تشریح شد.

همچنین در این کارگاه کلیپ‌هایی از کسب و کارهای خصوصی و ICT محور بانوان ایرانی از جمله فر وش آنلاین به نمایش گذاشته شد.