عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛ از تشکیل بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با محوریت بررسی مصوبات جلسات قبل، تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ و اقدامات مداخله ای برای کنترل این بیماری با حضور استاندار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر اعضای ستاد در بیست و دومین روز از مهرماه ۹۹ در سالن جلسات شهید مردانی استانداری خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در این جلسه با توجه به شروع موج سوم بیماری کرونا در کشور مقرر گردید ؛ ۴ استراتژی شامل تشدید نظارت ها، اخطار و تذکر به افراد، ادارات و صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند- افزایش تعداد نمونه گیری و تست از بیماران مشکوک به کرونا - پیگیری ، رهگیری ، رهیابی و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در خانه و آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با تقویت کمپین های مربوطه در دستور کار قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: همچنین در راستای فرهنگ سازی برای خودمراقبتی و توجه بیشتر به رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ مقرر گردید؛ مدیران فضای مجازی، اصحاب رسانه با حضور در جلسات ستاد استانی کرونا به تفصیل در جریان مذاکرات قرار گرفته و برای مدیریت شرایط از پیشنهادات و همفکری این گروه از مخاطبین بیشتر استفاده شود.
به گفته وی، در این جلسه با معرفی دستگاه های برتر در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی مقرر گردید؛ ضمن تقدیر از مدیران این دستگاه ها، به مدیران دستگاه های ضعیف، اهمیت توجه به پروتکل های بهداشتی در مرحله اول یادآوری شود.
درخشان تصریح کرد: همچنین با بیان اینکه اعمال محدودیت و تعطیلی های کوتاه مدت در کنترل میزان شیوع موثر نخواهد بود بر ضرورت تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تشدید نظارت ها و برخورد قاطع با کسانی که نسبت به رعایت این پروتکل ها سهل انگار هستند تاکید شد.